וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה התעוררה סוף סוף

סיון קלינגבייל

4.8.2008 / 9:55

נורית דאבוש, מי שחתומה על אוסף הקלות אינסופי לזכייניות הערוצים המסחריים, החליטה סוף סוף להפסיק עם ההקלות לערוץ 10

בוקר אחד קם רגולטור ונזכר למה הוא מקבל מאתנו משכורת - בשביל לשמור על האינטרס הציבורי. היום הזה הגיע אתמול גם לרשות השנייה. נורית דאבוש, יו"ר הרשות, מי שחתומה על אוסף הקלות אינסופי לזכייניות ערוץ 2 ולראשי ערוץ 10, התעוררה בבוקר וקיבלה החלטה - אי אפשר לתת יותר הקלות לערוץ 10. או שיקיים את התחייבויותיו - או שהרשות תפעל לקיום מכרז חדש.

דאבוש אמנם מאחרת בשלוש שנים, אבל היא קיבלה החלטה נבונה. זאת אחרי כל ההקלות והפריצות של מכרז ערוץ 2 ואחרי שהרשות שבראשה היא עומדת איפשרה מציאות שבה לכל ברור שלמכרז חוקים משלו - מי שמבטיח לעשות טלוויזיה איכותית ויקרה יקבל את הזכות לשדר ואחר כך יאפשרו לו לחזור מהבטחותיו. לא סתם מוטי זיסר, שהפסיד במכרז על ערוץ 2, תובע את עלבונו. הרי מי שבאמת הציע הצעה ריאלית במכרז ערוץ 2 מצא עצמו על הספסל בעוד שראשי קשת ורשת מעבירים את ההתחייבויות שלהם דרך מגרסה.

ראשי ערוץ 2 יכולים לצעוק כי "מה הם דורשים לעמוד במחויבויות בעוד שערוץ 10 עושה כל העולה על רוחו", אבל הם לא יוכלו לחמוק מהשאלה תחת איזה פרמטר נחשבת "רוקדים עם כוכבים" סוגה עלית, ובאיזו דרך נראה להם ש"כוכב נולד" מקדמת את הפריפריה. הרי גם הם מודים שקיים מרחק לא קטן מקיום התחייבויות התוכן שלהם. היום, למשל, זועקים בערוץ 2 כי התחייבויות הפקת הדרמה אינן הגיוניות, על-אף שרק לפני שנים מועטות הם בעצמם התנדבו להתחייב להן.

דאבוש אמנם עושה את הדבר הנכון, אבל היא עושה את זה רגע אחרי שהמליצה לקבל את ההמלצות המוזרות של ועדת תורג'מן, שהציעה לשנות את החקיקה כדי לאפשר עוד הקלות לערוץ 10. דאבוש פשוט לא יכולה להמשיך במתווה של תורג'מן, שכן חוות דעת משפטית הבהירה כי לא ניתן יהיה לאפשר הקלות נוספות.

ההימור שלנו: הפוליטקאים לא יתנו לזה לקרות. רגע לפני הבחירות ערוץ 10 הוא פלטפורמה חזקה ורלוונטית, ואף חבר כנסת לא יצביע בעד סגירתו. הרי יעברו שנים עד שערוץ חלופי ישדר מהדורת חדשות עם רייטינג של כ-10% בממוצע.

נראה שגם דאבוש יודעת שבמציאות הנוכחית, אי אפשר לבטל את המכרז. בינתיים היא יכולה להצטייר, סוף סוף, כאבירת שלטון החוק. בשיחה פנימית אמרה דאבוש בעבר כי נמאס לה לספוג את האש בעבור ערוץ 10, ושגם לה יש קריירה שצריך לדאוג לה. מישהו זוכר שבזמנו היא הצהירה שכל אות מהאותיות שקושקשו במכרז ערוץ 2 יקוימו? אמרה, אז אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully