וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר כבר ברמת 3.543 שקלים

טל לוי

4.8.2008 / 16:00

היציג הוסיף 0.8% לרמה של 3.543 שקלים. מאז הודיע בנק ישראל כי ירכוש מדי יום 100 מיליון דולר בממוצע, הוסיף הדולר 10.5%

המסחר בשוק המט"ח נפתח השבוע בעליות שערים קלות כאשר הדולר הוסיף 0.797% ושערו היציג נקבע על 3.543 שקלים. בכך מתבסס הדולר מעל לרמת ה-3.5 שקלים - אותה חצה ביום שישי - לראשונה מאז אמצע אפריל 2008. בעולם, נסחר הדולר ברמה של 1.5574 דולר ליורו - עלייה קלה בשבועות האחרונים מרמה של 1.59 דולר ליורו.

מאז הודיע בנק ישראל, ב-10 ביולי, כי ירכוש מדי יום 100 מיליון דולר בממוצע, הוסיף הדולר 10.5%, ובינתיים נראה כי הזרמת הכסף של בנק ישראל מצליחה להעלות את שער החליפין. עם זאת, ההצלחה מגיעה במחיר לא פשוט של 2 מיליארד דולר מדי חודש. ביולי בלבד רכש בנק ישראל דולרים בהיקף של 1.4 מיליארד דולר שכן המהלך החל רק ב-10 לחודש. בבנק ישראל מסבירים כי מטרת המהלך היא להגדיל את יתרות המט"ח של ישראל כך שהמטרה כלל אינה נוגעת לשער החליפין.

"בשבועות האחרונים רואים שינוי במגמה" אומר מנהל המסחר במט"ח ובריבית בבנק לאומי, צחי אליאש "ההסתברות לעליית ריבית בארה"ב גבוהה, המטבע האמריקאי מתחזק בעולם וקניית הדולרים של בנק ישראל מדי יום - כל אלה מפעילים לחץ על הדולר כלפי מעלה".

אליאש מעריך כי החשיבות של העלייה בשבועות האחרונים היא יותר באופן בו התרחשו הדברים: "העלייה נעשית בצורה מאוזנת ובריאה, מעט בכל יום ולא בקפיצות פתאומיות. הנזילות בשוק גבוהה וכולם משתתפים במסחר: הן בנק ישראל כשחקן משמעותי וכן הפעילים בשוק".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully