וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפריזמה נותנים לכי"ל קרדיט רק עד 2012

יעל פולק

4.8.2008 / 9:48

מעניקים למנייה המלצת "נייטרלי" במחיר יעד של 68 שקל (גבוה ב-7% ממחירה). השנים 2008 ו-2009 יהיו השנים הטובות של כי"ל

"לדעתנו, השנים 2008 ו-2009 יהיו השנים הטובות של כי"ל, אך הגידול בהיצע, הצפוי מ-2012 ואילך, הופך על פיה את תמונת המצב בטווח הארוך", כך כותב הבוקר האנליסט אורי וויסבורד מבית ההשקעות פריזמה. ההמלצה אותה נותנים בפריזמה לכי"ל היא "נייטרלי" במחיר יעד של 68 שקל (גבוה ב-7% ממחיר המניה הבוקר).

בשנתיים הקרובות צופים בפריזמה כי השילוב האידיאלי בין מחיר האשלג הגבוה ליכולת למכור כמויות העולות על כושר הייצור של כי"ל (תוך כדי הקטנת המלאי) יביא להתחזקות החברה. מודל הערכת השווי של פריזמה מניח כי בשנים האמורות תמכור החברה במצטבר קרוב ל-900 אלף טון מעל כושר הייצור שלה, ומכירות אלו יניבו הכנסות של קרוב ל-750 מיליון דולר.

בפריזמה מזכירים לציבור המשקיעים את סוגיית הזיכיון של החברה, שמסתיים ב-2030. לעת עתה נהנת כי"ל מהזכות הבלעדית "להשיג בדרך אידוי או בכל דרך אחרת את המחצבים והכימיקלים בים המלח ומתחתיו ולהתקינם לשיווק". זאת, תמורות תמלוגים לממשלה, שהסתכמו בסכומים לא מהותיים - התמלוגים בשנת 2007 היו 20 מיליון דולר (כ-0.9% מהכנסות חטיבת הדשנים). בשנת 2006 התמלוגים הגיעו 35 מיליון דולר (כ-2.3% מהכנסות חטיבת הדשנים לאותה שנה).

בתום תקופת הזיכיון, לכי"ל תהיה זכות ראשונים לקבלת זיכיון חדש, אבל ייתכן כי הדבר יתאפשר רק בתנאים נחותים יותר עבור החברה. על כן בפריזמה תוהים - "כל אחד מהקוראים יכול לשאול את עצמו: לו הוא היה שר האוצר, האם היה מסתפק בתמלוגים הזניחים אותם משלמת כי"ל כיום, או שמא היה מנסה לקבל תמורת הזיכיון תשלום חד-פעמי גבוה או תמלוגים בסכומים משמעותיים לקופה הציבורית?". לכן, המלצת פריזמה הבוקר מתחשבת באפשרות שפעילות החברה תקבל תפנית ב-2030.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully