וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח אדיר של 101 מיליון שקל לשופרסל

טל לוי

4.8.2008 / 13:43

מכירותיה של רשת המזון עלו ברבעון השני של 2008 ב-18%, ל-2.79 מיליארד שקל. חלק מהעלייה הגדולה מוסבר בחג הפסח

רשת שופרסל, שבשליטת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי, לא מאכזבת את הציפיות שתלו בה האנליסטים, ומציגה עוד רבעון חזק. בדו"ח הרבעוני, דיווחה שופרסל על עלייה בהכנסות ועל זינוק של 84% ברווח הנקי, שהסתכם ב-101 מיליון שקל ברבעון השני של 2008.

הסיפור הגדול בדו"חות הנוכחיים הוא חג הפסח המאופיין בקניות מוגברות מצד משקי הבית ולכן נחשב לחג רווחי במיוחד עבור הקמעונאיות: חג הפסח חל הפעם ברבעון השני של 2008 בעוד שב-2007 חל החג דווקא ברבעון הראשון. ברבעון הראשון של 2008 הציגה שופרסל תוצאות יפות למרות השוני בעיתויים ואילו הפעם מציגה החברה תוצאות טובות גם כן. מכירותיה של שופרסל עלו ברבעון השני של 2008 ב-18% ל-2.788 מיליארד שקל כאשר חלק מהעלייה הגדולה מוסבר בחג הפסח ברבעון זה שמושווה לרבעון "רגיל".

אבל לא רק חג הפסח אחראי לעלייה במכירות: הכנסות החברה נמדדות במונחים כספיים ולכן הן עלו בשל העלייה במחירי המזון ולא רק בשל מכירת מספר פריטים גבוה יותר. העלייה במחירי המזון אמנם מגדילה את הכנסותיה של שופרסל אולם במקביל, היא מקטינה את כח הקניה של הציבור והשאלה היא אם משקי הבית לא יצמצמו את רכישת המזון. ברבעון הקודם, הסביר מנכ"ל שופרסל אפי רוזנהויז כי לפי שעה מצליחים בחברה לגלגל את מרבית העלייה במחירים לצרכנים.

שופרסל היא קמעונאית מזון המפעילה 227 סניפים ופירושו של דבר כי היא רוכשת מזון ומוצרים מיצרניות ומוכרת אותן לציבור הרחב. המשמעות היא שסעיף עלות המכירות (כלומר עלות רכישת המזון מהיצרניות) גדול במיוחד והוא אף גדל ב-17% ברבעון השני ל-2.04 מיליארד שקל. בסך הכל, יכולה שופרסל להציג רווח גולמי של 748 מיליון שקל, כלומר עלייה של 19.5%.

שורת הרווח התפעולי של החברה (כלומר המכירות בניכוי עלות רכישת המוצרים ובניכוי הוצאות שיווק והנהלה) מתחום המזון השתפרה גם היא בצורה ניכרת: הרווח התפעולי של שופרסל עלה ב-46% ל-159 מיליון שקל. רווח זה מהווה 5.7% מההכנסות ופירוש הדבר כי כל שקל שנכנס מתורגם לרווח תפעולי של 5.7 אגורות. שולי רווח שכאלה נחשבים לגבוהים וטובים בענף הקמעונאות והם מהווים שיפור לעומת שולי רווח תפעולי של 4.6% ברבעון המקביל.

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully