וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו שוב מסתבכת עם סין

עפרה שלו

4.8.2008 / 14:03

הכותרת "זוכרים את הטבח בטיאנאנמן" התנוססה באתר של יאהו במשך 24 שעות לפחות מעל תמונות לקראת האולימפיאדה

באתר החדשות של יאהו הוצגה גלריית תמונות של תיירים, זמרים, נגנים ורקדנים החוגגים בכיכר טיאנאנמן בלב בייג'ין את הפתיחה הקרובה של המשחקים האולימפיים. הכותרת שהתנוססה מעל התמונות היתה: "זוכרים את הטבח בכיכר טיאנאנמן". הצירוף המוזר נשאר באתר של יאהו במשך 24 שעות לפחות. יאהו האשימה את פונקציית גלריית התמונות האוטומטית.

את גלריית התמונות בעלת הכותרת הלא צפויה ניתן היה לראות גם בבייג'ין, הודות לכך שהממשלה ריככה מעט את הצנזורה על האינטרנט השבוע. ממשלת סין הסירה את החסימה על הגישה לחומר מצונזר, כולל הסיקור של הטבח ב-1989, בעקבת לחץ מצד הועדה הבינלאומית של המשחקים האולימפיים. המארגנים הבטיחו לאפשר לעיתונאים סיקור "חופשי ולא כובל".

יאהו הסתבכה כבר בעבר עם הצנזורה הסינית ורגישותה לסיקור אירועי כיכר טיאנאנמן, ועמדה במרכזה של שערורייה אתית. ענקית האינטרנט האמריקאית הואשמה ב-2005 בכך שמסרה לרשויות הסיניות מידע שסייע לכליאתו של עיתונאי סיני בגין "חשיפת סודות מדינה".

יאהו סייעה לממשלת סין לקשר בין המחשב וחשבון הדואר האלקטרוני של העיתונאי, שי טאו, לבין מייל שעורר את חמתה של סין. המייל, שנשלח לקבוצת בינ"ל, כלל צו ממשלתי האוסר על סיקור יום השנה של המחאות בכיכר טיאנאנמן. טאו נשלח לכלא ל-10 שנים.

ארגון עיתונאים ללא גבולות גינה יאז את יאהו על כך שנהפכה "מלשינה של המשטרה", כדי לא לפגוע בעסקיה. בשנה שעברה, התנצל מנכ"ל יאהו, ג'רי יאנג, בפני משפחות של טאו. יאהו אמרה כי כשסיפקה את המידע לשלטונות, לא ידעה שהמקרה קשור למחאה נגד השלטון או לעיתונאי.

טאו השתמש בשם בדוי בחשבון המייל ממנו שלח את ההודעה. בעקבות המקרה, יאהו מכרה נתח רוב בחטיבה הסינית שלה לחברה מקומית, והקימה ארגון זכויות אדם התומך בקריאות תיגר על השלטון.

  • עוד באותו נושא:
  • יאהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully