וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגות בגובה 6.6 מיליארד שקל נגד הבנקים

הילה רז

4.8.2008 / 15:12

הוגשה על ידי עמיתים בקופות גמל. לטענת התובעים כספי התמורה שקיבלו הבנקים מחברות הביטוח עבור פעילות הקופות שייכים לעמיתים

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום בקשה לאישור תביעה ייצוגית בגובה 6.6 מיליארד שקל על ידי עמיתים בקופות גמל ובעלי יחידות בקרנות נאמנות, שנוהלו על ידי מנהלים מטעם הבנקים. התביעה הייצוגית הוגשה נגד הבנקים: לאומי, הפועלים, דיסקונט, הבינלאומי הראשון, המזרחי-טפחות ויהב.

בעקבות רפורמת בכר, הועבר ניהול קופות הגמל וקרנות הנאמנות - מהמנהלים מטעם הבנקים, לניהול ושליטה של חברות הביטוח ושל חברות מנהלות. בתמורה לכך, לטענת התובעים הייצוגיים, קיבלו הבנקים מיליארדי שקלים בעבור העברת פעילותם.

לטענת התובעים, המיוצגים על ידי עוה"ד מוטי דותן וגד ירדני ממשרד עוה"ד ירדני-אמיראס, כספי התמורה שקיבלו הבנקים מחברות הביטוח עבור העברת פעילותם בתחום שייכים לעמיתים בקופות הגמל ולבעלי היחידות בקרנות הנאמנות. הם תובעים כי כספים אלו יחולקו לעמיתים ולבעלי היחידות.

התובעים טוענים כי העמיתים ובעלי היחידות ניזוקו מכך שהבנקים ניכסו לעצמם שלא כדין את כספי התמורה. נוסף לכך, לטענתם, ניזוק הציבור מכך שהמנהלים החדשים העלו את שיעורי העמלות שהם גובים מבעלי החשבונות עד כדי כפליים - בין היתר, כדי לכסות את סכום התמורה ששילמו לבנקים. במקביל להגשת התביעה, פנו התובעים לממונה על שוק ההון במשרד האוצר ידין ענתבי, וליו"ר רשות ניירות ערך פרופ' זוהר גושן, בבקשה ובהצעה כי שני הגורמים יצטרפו לתביעה הייצוגית לצד העמיתים ולבעלי היחידות.

לטענת התובעים, ההכרעה בתביעתם נוגעת למאות אלפי משפחות שהפקידו את חסכונותיהם, פרי עמל של שנים, בקופות הגמל ובקרנות הנאמנות - לניהול ולנאמנות הבנקים. מן הראוי, לטענתם, שבנושא ציבורי כה חשוב יישמע קולם של הממונה על שוק ההון ושל יו"ר רשות ני"ע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully