וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקר מדי: עזריאלי לא יקנה את הקניונים של לבייב

עדי דברת

4.8.2008 / 17:07

העלאת הריבית במשק גרמה לגידול בעלויות המימון של העסקה - מה שהפך אותה לפחות כדאית עבור עזריאלי וגרם לו לסגת ממנה

עסקת רכישת הקניונים בין אפריקה ישראל לעזריאלי התפוצצה; כך סיפר גורם מקורב ל-TheMarker. לדברי אותו גורם, העסקה, המתרקמת מזה מספר חודשים, לא התבטלה בשל מחלוקות על שווי הקניונים. לטענתו, העלאת הריבית במשק גרמה לגידול בעלויות המימון של העסקה - מה שהפך אותה לפחות כדאית עבור עזריאלי וגרם לו לסגת ממנה.

כפי שפורסם ב-TheMarker, קבוצת עזריאלי נמצאת זה מספר חודשים במגעים לרכישת זכויותיה של אפריקה נכסים, מקבוצת אפריקה ישראל, בחמישה נכסים מניבים בישראל - בהם קניון רמת אביב (73%) וקניון סביונים ביהוד (100%). המגעים התנהלו סביב היקף עסקה של 2-1.8 מיליארד שקל. שווי קניון רמת אביב, לפי העסקה, אמור היה להסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל, מה שמשקף לנכס תשואה אטרקטיווית של כ-5.5%.

אפריקה נכסים לא ציינה מהם שלושה הנכסים הנוספים העומדים למכירה, אך ככל הנראה, מדובר היה בקניון סיטי סנטר בחיפה (45%), בקניון לב תלפיות בירושלים (40%) ובמרכז פנורמה בחיפה. השווי הכולל של תיק הנכסים המניבים של אפריקה נכסים בישראל מוערך ב-12-7 מיליארד שקל.

המגעים בין הצדדים כבר ידעו מספר עליות ומורדות עד שהתפוצצו, כאמור, כעת: כפי שנחשף ב-TheMarker, המגעים החלו לקרטע כבר לפני יותר משבועיים - כאשר ההסכם צפוי היה להיחתם בסוף השבוע שקדם לפרסום הידיעה - אולם נתגלעו מחלוקות בקשר למבנה העסקה.

קניון רמת אביב, שנחשב אחד הקניונים הרווחיים והאטרקטיווים בישראל, עורר עניין מצד חברות שונות, בהן גזית גלוב, דלק נדל"ן, בריטיש ישראל, אמות וחברות ביטוח גדולות. לפי הערכות שביצע משרד השמאות גרינברג-אולפינר-שלף, שווי הקניון זינק בכ-165% מאז 2005 - מ-830 מיליון שקל ל-1.3 מיליארד שקל ב-2007. כעת, אם העסקה תיסגר, יהיה שווייו כ-2.2 מיליארד שקל.

קניון רמת אביב החל לפעול ב-97', וכיום ממוקמים בו למעלה מ-130 בתי עסק, בשטח כולל של יותר מ-17,500 מ"ר. ההכנסות של הקניון הסתכמו ב-2007 בכ-105 מיליון שקל. לפי הערכות בענף הנדל"ן, ב-2008 יסתכמו ההכנסות ב-115 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully