וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-2009: בעלי עסקים יחויבו להציג מחירים לפי משקל ונפח

בר חיון

4.8.2008 / 17:20

חובת הצגת המחיר תהיה ליחידת מידה של כמות הנטו של המוצר - ללא האריזה - ותחול גם על מוצרים הנמכרים בתפזורת. כך אישרה היום ועדת הכלכלה בכנסת

החל מינואר 2009, יחויבו בעלי העסקים להציג מחירי מוצריהם לפי יחידת משקל ונפח; כך אישרה היום ועדת הכלכלה בכנסת. התקנות החדשות לחוק הגנת הצרכן שנוסחו על ידי משרד התמ"ת, צפויות להקל על הצרכנים בהשוואת מחירים ולהגן עליהם מפני התופעה של הקטנת כמות המוצר הארוז מבלי ליידע את הצרכן, תוך השארת אותו תג מחיר.

חובת הצגת המחיר תהיה ליחידת מידה של כמות הנטו של המוצר - ללא האריזה - ותחול גם על מוצרים הנמכרים בתפזורת. בנוסף, התקנות מתייחסות להצגת מחירי מבצעים והנחות: החוק יאפשר לבעלי העסקים להציג את מחיר היחידה במבצע בתנאי שיוצג גם מחיר יחידת המידה הרגיל של המוצר.

התקנות החדשות לא יחולו על בתי עסק ששטחם פחות ממאה מ"ר - לדוגמה, חנויות מכולות הקטנות. שר התמ"ת, אלי ישי, הסביר הקלה זו במכתב ליו"ר ועדת הכלכלה גלעד ארדן, בכך שחנויות המכולת מצויות כיום בתחרות עזה מול רשתות המזון הגדולות - ולדידו קיים אינטרס צרכני תחרותי שלא להקשות על פעילותן. בנוסף, בשל הצמצום בהיצע שבמוצרי חנויות המכולת הקטנות, קטן הטעם שבהצגת מחיר ליחידה, שמטרתה מתן כלי להשוואה בין מוצרים.

התקנות לא יחולו על יינות, סיגריות, סוגי לחם לא ארוז ותכשירי איפור וקוסמטיקה שמשקלם קטן מקילוגרם או מליטר אחד; על מוצרים שמחירם הופחת בשל פגם או שמחירם ליחידת מידה נמוך מ-5 אגורות. בנוסף, התקנות לא יחולו גם על מוצרים המוצגים בחלון ראווה, הנמכרים במכונות אוטומטיות או במכירה פומבית, וכן על מוצרים מסוגים שונים הנמכרים באריזה אחת.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי המועצה לצרכנות מברכת על תקנות יחידות המידה, שיעמידו לצרכנים כלי חשוב להשוואה בין מחירי מוצרים לצורך ביצוע החלטת רכישה מושכלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully