וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

ניר צליק

4.8.2008 / 23:28

דאו ג’ונס ירד ב-0.4% ונאסד"ק איבד 1.1%. הירידות באו בעקבות נתוני מקרו שליליים. מחר יחליט הבנק הפדרלי על גובה הריבית

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים בעקבות מספר נתוני מקרו שליליים, כאשר המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית של הבנק הפדרלי מחר.

דאו ג’ונס ירד ב-0.4% ל-11,284 נקודות, נאסד"ק איבד 1.1% ל-86נקודות ו-S&P 500 השיל 0.9% ל-1,249 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.001% ל-3.938%.

בגזרת המקרו, שוק העבודה בארה"ב ממשיך להתדרדר - היקף הפיטורים המתוכננים בארה"ב זינק ב-26% ביולי והסתכם ב-103,312 לעומת 81,755 בחודש שקדם לו, לפי דו"ח שפירסמה היום חברת הייעוץ התעסוקתי צ'לנג'ר גריי אנד כריסטמס. מספר הפיטורים המוכרזים ביולי 2007 עמד על 42,897 בלבד.

הצריכה הפרטית בארה"ב רשמה ביוני ירידה ראשונה מאז פברואר, לאחר שחבילת התמריצים של ממשל בוש לא הצליחה לכפר על האיפלציה החדה זה 27 שנים. הצריכה הפרטית הנומינלית, שאינה לוקחת בחשבון את האינפלציה, רשמה עלייה של 0.6% - אך העלייה מיוחסת לעליות מחירים, לפי נתוני מסרד המסחר האמריקאי. הצריכה הפרטית הריאלית, המשקללת גם את האינפלציה רשמה ירידה של 0.2% ביוני.

עוד בגזרת המקרו, השפעות חבילת התמריצים של ממשל בוש על ההכנסה האישית היו מצומצמות ביוני - ההכנסה האישית עלתה ב-0.1% ביוני, לאחר עלייה של 1.8% במאי. זאת אף שאזרחים קיבלו סכום כולל של 27.9 מיליארד דולר בצורת הטבות מס ביוני - יותר ממחצית הסכום שניתן במאי.

מחר צפוי הבנק הפדרלי להותיר את הריבית ללא שינוי בשיעור 2%, בשל הדילמה בין ההאטה בצמיחה הכלכלית לסכנת האינפלציה.

מחיר הנפט ירד ב-3%, ל-121.41 דולר לחבית, לאחר שנתוני הצריכה הפרטית והאינפלציה בארה"ב הגבירו את החששות בנוגע למצבה של הכלכלה הגדולה בעולם, וחידשו את ההערכות כי ההאצה האינפלציונית וההאטה הכלכלית בארה"ב יובילו לירידה בביקוש לנפט.

סיבה נוספת לירידה במחיר הנפט היא התחזקות ההערכות כי הסופה הטרופית אדוארד, שצפויה להתחזק מחר לדרגת הוריקן ומתקרבת לעבר מפרץ מקסיקו, לא תגרום לפגיעה ממשית במתקני הנפט באזור. אדוארד מתקרבת כעת לגאלווסטון, טקסס, נמל הנפט הגדול בארה"ב, ועשויה להתקרב גם לבתי זיקוק של ענקיות הנפט אקסון מוביל ו-BP השוכנים באזור.


בענף הבנקאות, רווחי HSBC, הבנק הגדול באירופה הנסחר גם בוול סטריט, צנחו ב-29% במחצית הראשונה של השנה והסתכמו ב-7.72 מיליארד דולר מ-10.9 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התוצאות עומדות בקנה אחד עם התחזיות המוקדמות של האנליסטים. לירידה החדה ברווח תרם זינוק של 58% בהפרשות לחובות אבודים, שהסתכמו ב-10 מיליארד דולר. מניית הבנק יורדת ב-1.9%.

בענף התחבורה האמריקאי, זרוע המימון של קרייזלר הודיעה ביום ראשון כי הפעילה מחדש את מתן ההלוואות שלה, אך צמצמה את היקף ההלוואות ל-24 מיליארד דולר, לעומת 30 מיליארד דולר בעבר, בשל התנאים הקשים בשוקי האשראי, והשינויים שערכה באסטרטגיה הקמעונית שלה. קרייזלר אמרה כי 90% מהבנקים שלקחו חלק בפעילות המימון המקורית, משתתפים בתוכנית גם כעת.

קרייזלר פייננשל תשתמש בזרוע האשראי כמקור להלוואות למשווקים של קרייזלר, הזקוקים למימון המלאים וחדרי התצוגה, ולמתן הלוואות ללקוחות המעוניינים לרכוש כלי רכב. הלוואות אלה לרוב נארזות בחבילה ונמכרות למשקיעים בשוק האג"ח מגובות הנכסים.

יאהו המשיכה להסתבך עם השלטונות הסיניים. באתר החדשות של יאהו הוצגה גלריית תמונות של תיירים, זמרים, נגנים ורקדנים החוגגים בכיכר טיאנאנמן בלב בייג'ין את הפתיחה הקרובה של המשחקים האולימפיים. הכותרת שהתנוססה מעל התמונות היתה: "זוכרים את הטבח בכיכר טיאנאנמן". הצירוף המוזר נשאר באתר של יאהו במשך 24 שעות לפחות. יאהו האשימה את פונקציית גלריית התמונות האוטומטית.

בענף התרופות, מנייתה של חברת אלן (Elan) האירית, הנסחרת גם בוול סטריט, עלתה ב-11% במסחר בוול סטריט, אחרי שביום שישי צנחה המניה בכ-50.5% בעקבות מקרים נוספים של מחלת המוח PML בבני אדם שלקחו את התרופה טיסברי לטיפול בטרשת נפוצה. טיסברי מתחרה בתרופה קופקסון שפותחה על ידי טבע. מכירותיה של טיסברי הגיעו ל-200 מיליון דולר ברבעון השני של 2008 ונגסו ב-9% משוק התרופות לטרשת נפוצה.

במניות הישראליות, אופטיבייס וסקופוס נסחרות על רקע העסקה בין שתי החברות. שתי החברות חתמו על הסכם ראשוני למכירת עסקיה של אופטיבייס לסקופוס בתמורה לכ-3.5-2.6 מיליון מניות, תלוי בהשגת יעדי מכירה. שווי העסקה עשוי להגיע ל-16 מיליון דולר.

אופטיבייס פרסמה את תוצאותיה הרבעוניות

בתוך כך, פירסמה אופטיבייס את תוצאותיה הרבעוניות והמשיכה להראות ירידה בעסקיה, חלקה מיוחס לשער הדולר שמוסיף להקשות על ענף ההיי-טק הישראלי. אופטיבייס, הממוקמת בהרצליה ומתמחה בפיתוח פתרונות לדחיסה ולהעברה של שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי רשת האינטרנט, רשמה בשורה העליונה הכנסות של 5.7 מיליון דולר ברבעון השני, ירידה של כ-15% לעומת הכנסות של 6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ועלייה של כ-42%, לעומת הכנסות של 4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008.

בשורה התחתונה, הפסידה אופטיבייס 2.1 מיליון דולר או 15 סנט למניה ברבעון השני, עלייה של 5% לעומת הפסד של 2 מיליון דולר או 15 סנט למניה ברבעון המקביל. ברבעון הקודם הפסידה החברה 2.9 מיליון דולר או 21 סנט למניה.

עוד במניות הישראליות, אורבוטק נסחרה על רקע דו"חותיה הרבעוניים. למרות המשבר בשווקים הפיננסים והיחלשות הדולר הצליחה אורבוטק, יצרנית הציוד לבדיקת מסכים שטוחים ולוחות מודפסים, להציג גידול לכל הרוחב.

החברה סיימה את הרבעון השני של 2008 עם גידול של 18.5% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-105.1 מיליון דולר - לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות ב-88.6 מיליון דולר. זהו גידול קל של 4.5% לעומת הרבעון הראשון של 2008, בו רשמה החברה הכנסות של 105.1 מיליון דולר.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 5.3 מיליון דולר, או 16 סנט למניה - בהשוואה להפסד נקי של 3.4 מיליון דולר, או 10 סנט למניה - ולרווח נקי של 3.1 מיליון דולר, או 11 סנט למניה ברבעון הראשון של 2008, בו גם חזרה החברה לרווחיות.

אורמת טכנולוגיות שוקלת לרכוש תחנות כוח ב-1.1 מיליארד דולר. כך מעריך אתר האינטרנט Power Finance & Risk. להערכת האתר, אורמת טכנולוגיות, שבשליטת משפחת ברוניצקי, מעוניינת בעיקר לרכוש את פרויקט Salton Sea שבקליפורניה מידי חברת Cal Energy מקבוצת Mid American שבשליטתו העקיפה של וורן באפט.

ורינט ונייס הודיעו כי יישבו את תביעות הפטנטים בין שתי החברות. השתיים הודיעו היום כי הגיעו להסכם ליישוב ומחיקת כל תביעות הפטנטים בין שתי החברות. התנאים הכספיים והאחרים של ההסכם לא פורסמו.

לנאופטיקס, המפתחת מעבדי רשת לעבודה במהירויות עיבוד גבוהות באמצעות החברה הבת איזיצ'יפ, פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון השני של 2008. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של כ-8 מיליון דולר, המשקפות גידול של 74% לעומת הרבעון המקביל ב-2007 - אז עמדו ההכנסות על כ-4.6 מיליון דולר; וצמיחה של 15% בהשוואה לרבעון הראשון של 2008, בו עמדו ההכנסות על 6.95 מיליון דולר.

החברה דיווחה על הפסד נקי של 133 אלף דולר, או סנט אחד למניה, בהשוואה להפסד של 1.6 מיליון דולר, או 10 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2007. ברבעון הקודם עמד ההפסד הנקי על 6.3 מיליון דולר, או 28 סנט למניה.

בין המניות הישראליות הנוספות שמעוררות עניין במסחר נמצאות מניות ענקית התרופות הגנריות טבע, מניות יצרנית השבבים צורן ומניות וריפון, יצרנית המסופים האלקטרוניים לעסקות אשראי, שנסחרה על רקע עסקה עם הדואר הקנדי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully