וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוזה בתל מונד תמורת 51 מיליון שקל

גיא ליברמן

5.8.2008 / 9:09

בעלי האחוזה, משפחת סבה הבריטית, העמידו אותה למכירה לפני יותר משנתיים. מסביב לבית ישנם בריכת שחייה, מגרש טניס ואולם ספורט

חברת מילרגו, שבשליטת היהלומן ויזם הנדל"ן אברהם שאער, נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת אחוזת הדר המשתרעת על 36 דונם בתל מונד תמורת 51 מיליון שקל.

בעלי האחוזה, משפחת סבה הבריטית, העמידו אותה למכירה לפני יותר משנתיים, אלא שלא נמצא לה רוכש עד כה, בעיקר בגלל המיקום - מחוץ למעגל היוקרה המסורתי של גוש דן.

במילרגו, בעלת פרויקט המגורים היוקרתי סיטי וילג' בשכונת המשתלה בצפון תל אביב, מתכוונים לבנות סביב האחוזה 32 קוטג'ים בסגנון באוהאוס, בהתאם לתוכניות בנייה מאושרות.

האחוזה הוקמה לפני כ-70 שנה על ידי ליידי רבקה זיו, מייסדת ארגון ויצ"ו ואשתו של הלורד זיו, ממייסדי רשת הכלבו מרקס אנד ספנסר. בית הדר שבמרכז המתחם נבנה על ידי האדריכל הגרמני ריכרד קאופמן. הבית שימש את הליידי זיו בביקוריה בישראל, ולאירוח אח"מים ועריכת אירועים. ב-67' נרכש הבית על ידי משפחת סבה, ששיפצה אותו ולאחר מכן התגוררה בו. ב-89' נתרם הבית על ידי המשפחה לצורכי ציבור ונערכו בו אירועים שונים, לרבות אירועי התרמות של גופים שונים. ב-2005 ביקשה משפחת סבה למכור את האחוזה תמורת 44 מיליון שקל, אלא שלא נמצא קונה.

בשוק הנדל"ן הודו כי למרות הייחודיות של המקום, האחוזה ניצבת במיקום לא טוב - מחוץ לאזור יישובי היוקרה. לאור חוסר ההצלחה נפסקו לכמה חודשים הניסיונות למכור את האחוזה, כאשר לפני כשלושה חודשים דווח ב-TheMarker על חידוש מאמצי המכירה, באמצעות המתווך אורי טל מסוכנות רימקס בהרצליה פיתוח, וזאת תמורת 52 מיליון שקל - סכום שמשקף לדעת המוכרים את עליות המחירים בתל מונד ובישראל בשלוש השנים האחרונות.

הבית יושבח ויימכר במכירה פומבית

לאחוזה שלושה חלקים. במרכז החלק העיקרי, המשתרע על פני 11.5 דונם, ניצב בית הדר, מבנה באוהאוס שהוכרז כמבנה לשימור. המבנה בן שתי הקומות כולל מספר רב של חדרים ושטחו 725 מ"ר ברוטו. מסביב לבית ישנם בריכת שחייה, מגרש טניס ואולם ספורט הכולל סאונה ומלתחה. לדברי שאער, הבית יושבח ויוצע למכירה פומבית בבית המכירות סות'ביס.

בצד הצפוני של האחוזה ישנה חורשת עצי אורנים על שטח של כ-9.5 דונמים, המוגדרת כשטח חקלאי. בעתיד ישנה אפשרות להגיש בקשה לשינוי ייעוד הקרקע, כאשר יהיה ניתן לבנות על שישה דונמים מתוכו 15 יחידות דיור של 400 מ"ר כל אחת. החלק השלישי הוא פרדס בשטח של כ-15.5 דונם. על שטח זה מתירה התב"ע (תוכנית בניין עיר) בניית 32 קוטג'ים בחלקות של 400-480 מ"ר. השטח כבר מחולק ומתוכנן, והתשתיות בעבור הקוטג'ים - כבישים, מים וביוב - כבר נבנו.

"המחשבה לפיה יוקרה זה דבר ששייך רק לתל אביב ולמספר בודד של יישובים כמו כפר שמריהו אינה נכונה. יש ביקוש ליוקרה בראשל"צ ובפתח תקוה, ויכול להיות ששם תמצאו אותנו בשנים הקרובות. זו גם הסיבה שאנחנו חושבים שנצליח ובגדול בתל מונד", אומר שאער. לדבריו, "אנחנו לא מעוניינים למכור דברים סטנדרטיים, ובגלל זה רכשנו את פרויקט הסיטי וילג' ועכשיו את האחוזה בתל מונד, שתהיה פרויקט מוצלח מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully