וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירוע של פעם או פעמיים במאה"

5.8.2008 / 9:21

כך כינה יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר אלן גרינספאן את המשבר הנוכחי. לדבריו, "הגורם העיקרי לייאוש הכלכלי שלנו הוא טבע האדם"

בנקים ומוסדות פיננסים נוספים בארה"ב עלולים לעמוד בפני פשיטת רגל ולהזדקק לסיוע לפני שהמשבר הכלכלי הנוכחי ייגמר; כך אמר יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, אלן גרינספאן, לעיתון "פייננשל טיימס".

לפי העיתון, גרינספאן כינה את המשבר הנוכחי, אשר החל לפני כשנה - "אירוע של פעם או פעמיים במאה" - ואמר כי פשיטות הרגל של חברות הפיננסים עשויות להגיע לסיומן רק כאשר מחירי הדיור בארה"ב יתייצבו ויהוו בסיס לאג"ח מגובות משכנתאות.

עד אז, האיום של התמוטטות בנקים או מוסדות פיננסיים נוספים עדיין קיים. "החששות מפני פשיטות רגל נוספות עדיין לא פגו לגמרי", כתב גרינספאן במאמר שפורסם באתר העיתון "פייננשל טיימס", והוסיף: "עדיין עשויים להיות בנקים ומוסדות פיננסיים אשר אם יעמדו בסכנת התמוטטות, יקבלו סיוע חירום מהממשלה".

יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, אשר התפטר ב-2006 לאחר 20 שנה בתפקיד, אמר בנוסף: "מחירי מניות נמוכים עלולים לסכל את המימון המחודש של חברות הפיננסים. הנפקת אג"ח עלולה אף היא להידחות שכן גם היא פוגעת במחירי המניות".

"מחירי המניות ברחבי העולם יקבעו אם המערכת הפיננסית הגלובלית יכולה לשמור על שמץ של יציבות בימים בהם היא מנסה להיחלץ ממשבר האשראי, או שמא ליפול לתקופה נוספת של של טלטלה". גרינספאן אמר כי העלאת הרגולציה על השווקים אינה התשובה, וכי העלאה שכזו עלולה להזיק יותר מאשר להועיל.

"הגורם העיקרי לייאוש הכלכלי שלנו, עם זאת, הוא טבע האדם - שגורם לו להתנדנד מפחד לאופוריה ובחזרה - מצב אשר שום מודל כלכלי לא הצליח לעבור בלי קשיים", אמר גרינספאן והוסיף: "רגולציה, הפתרון היעיל לכאורה למשבר הנוכחי, מעולם לא הצליחה להביא לסופם של משברים".

  • עוד באותו נושא:
  • גריספאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully