וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי עובדים זמניים יפוטרו בימים הקרובים

עידו סולומון

5.8.2008 / 11:58

בעקבות כניסתו לתוקף של החוק המחייב לקלוט עובדי כוח אדם אחרי 9 חודשים, מעסיקים צפויים לפטר עובדים במקום לקלוט אותם לשורותיהם

איגוד חברות כוח אדם הודיע כי בימים הקרובים יישלחו עשרות אלפי מכתבי הודעה מוקדמת לעובדים, המודיעים על הפסקת העסקתם החל ב-1 באוקטובר 2008. לטענת החברות באיגוד, פיטורי העובדים מתבצעים לאור כניסתו לתוקף של סעיף 12א' לחוק חברות כוח אדם ב-1.1.2008. סעיף זה קובע כי לא יועסק עובד מעל 9 חודשים אצל אותו מעסיק באמצעות חברת כוח אדם. כתוצאה מכך, ייאלץ המעסיק לבחור לקלוט את העובד לשורותיו או לפלוט אותו.

מהאיגוד נמסר כי: "רבים מהמעסיקים לא יכולים או לא מעוניינים לקלוט את כל עובדי חברות כוח אדם שבארגונם, ולכן רבים מהם יפוטרו. בשל העובדה שחברת כוח האדם נחשבת על פי החוק כמעסיק הישיר של אותם עובדים, עד לקליטתם - חלה עליה החובה לפתוח בהליכי השימוע ומתן הודעה מוקדמת לעובדים, כדין".

בחודשים האחרונים פעל איגוד חברות כוח אדם לגיבוש הצעה להסכם קיבוצי חדש על מנת למנוע את גלי הפיטורים, אולם הם לא זכו לשיתוף פעולה מההסתדרות, משרד האוצר ומשרד התמ"ת.

הפתרון שהציע איגוד חברות כוח אדם הינו הארכת התקופה המוגדרת בסעיף הקליטה מ-9 חודשים ל-18 חודשים. לטענתם, פתרון זה מאפשר לעובד הזמני לצבור ותק וזכויות סוציאליות מחד, ומאידך - נותן למעסיק שהות מספקת להיערך לקליטת עשרות אלפי העובדים כעובדים תקניים וקבועים. האיגוד אף יזם קמפיין פרסומי ארצי לטובת הנושא.

ההסכם הקיבוצי החדש שהוצע ע"י האיגוד, כולל בנוסף הטבות לעובדים. בין השאר, הוצע בהסכם להעניק לעובדים פנסיה מלאה כבר לאחר 6 חודשי עבודה, וכן תוספות שכר מדורגות קבועות של שכר מינימום +2.5% לכל עובד לאחר 9 חודשי עבודה, ושכר מינימום +5% לאחר 12 חודשי עבודה. כל זאת - עד תום תקופת הקליטה. בנוסף, הוצע להסדיר תו תקן בנושא העסקת עובדי קבלן, כתנאי סף להשתתפות חברות במכרזים, וככלי מסייע לגופי האכיפה בגופים שלא יאמצו את תו התקן.

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה בתגובה על הודעת חברות כוח האדם כי "מעסיקים שיפטרו עובדי כוח אדם במקום לקלוט אותם יעברו על החוק. מוטב למעסיקים שייטלו דוגמה מבנק הפועלים ומקופת חולים כללית שעשו את המעשה הראוי והחוקי והודיעו כי יקלטו את עובדי כוח האדם כעובדים מן המניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully