וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: האם ירידת השטרלינג אמש למטרת עלייה?

TheMarker

5.8.2008 / 9:39

בבית ההשקעות מציינים כי הנפט בירידה מתמשכת מאז השיא של 147 דולר לחבית; כעת 121 דולר לחבית

השטרלינג נפל אמש בחדות ונסחר בשפל של יותר מחודש אל מול ה כאשר הצמד הגיע לרמה נמוכה של 1.96 דולר ל.
מה שהוליך את המהלך מטה של הצמד שטרלינג/דולר היה חרדת המשקיעים בכל הנוגע ליציבות הסקטור הפיננסי הבריטי ביחד עם נתונים חלשים מהממלכה המאוחדת אשר החריפו את הערפל סביב עתידה של הכלכלה האנגלית.



השטרלינג נסחר סביב הרמות של 1.963 אל מול הדולר, סביב הרמות של 212.5 אל מול ה וסביב הרמות של 0.794 אל מול ה בשעה 20:30 (GMT) ביום שני.



הפעילות הבריטית בסקטור הבנייה הגיע לרמת שפל חדשה, כשמדד מנהלי הרכש לקונסטרוקציה נפל לרמה של 36.7 נקודות בחודש יולי. מתחת לציפיות השוק אשר עמדו גם הם כבר על נתון חלש של 37.6 נקודות. נראה שמשבר האשראי מתעצם על רקע התדרדרות בשוק הנדל"ן והאטה כלכלית.



HSBC –הבנק, אשר לו המשרד הראשי בלונדון, אשר רק בשנת 2006 אחז במקום שני בעולם בהונו דיווח על הפסדים של 28% ברווחיה לרבעון הראשון השנה וזאת בשל הלוואות "רעות" למימון הבתים בארה"ב.
Barclays הבנק אשר נחשב כספק הרביעי בגודלו בעולם לשירותים הפיננסים צפוי לרשום ירידה של 36% ברווחים ביחד עם בנק RBS המספק שירותים פיננסים לבריטניה צפוי להצביע על הפסדים בהמשך השבוע.
מנגד, הבנק Standard Chartered אשר גם הוא ממוקם בלונדון ופועל ביותר מחמישים ארצות צפוי לדווח על 21% עליה ברווחים לרבעון הראשון כאשר 90% מרווחיו מגיעים מאסיה.



לכן, סקטור הבנקאות בבריטניה נראה כי הוא מהווה מדד משמעותי בכל הנוגע לכלכלה האנגלית ולו היכולת להשפיע על ביצועי השטר המלוכני.
המשקיעים יתמקדו גם בהכרזת הריבית לטווח הקצר של הבנק המרכזי האנגלי והפרוטוקולים של הבנק שיביאו עמם רמזים בכל הנוגע למדיניות המוניטרית העתידית של ה-BOE.
כעת הריבית במדינה עומדת על רמה של 5% על אף הירידה במחירי הבתים והוצאות הצרכנים תחת לחץ, נראה כי הבנק המרכזי מוגבל וככל הנראה יותיר את הריבית על כנה בשל העלייה של האינפלציה אשר עומדת על רמה של 3.8% ומכפילה את יעד הבנק שעומד על 2% בלבד.



היום המשקיעים יתרכזו במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית: באוסטרליה ההתמקדות תהייה להחלטת הריבית של הבנק המרכזי בשעה 01:30 (GMT) כאשר יותר חשוב יהיה פרסום הפרוטוקולים לאחר ההכרזה.
בבריטניה, על פי הערכות האנליסטים, נראה כי ערך מחירי הבתים והתפוקה התעשייתית מאוחר יותר עשויה לתמוך במטבע המלוכני אך מדד מנהלי הרכש במגזר השירות צפוי להכביד עם ציפיות השוק לירידה לרמה של 48.6 נקודות.
באירופה, מירב תשומת הלב תהיה לנתוני המכירות הקמעוניות בשעה 9:00 (GMT).



בארה"ב, התייחסות רבה תהיה לסקר ISM - מדד מנהלי הרכש ללא היצור בשעה 14:00 (GMT) והחלטת הריבית הפדרל רזרב בשעה 18:15 (GMT).
נגיד הפד, בן ברננקי, צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 2%, לכן מה שיוליך את השוק יהיו הפרוטוקולים מועידת השוק הפתוח של הפד.



דולר/שקל:



השקל ממשיך להפסיד את כל הרווחים אשר צבר עד לרמתו החזקה ב-10 לחודש יוני כאשר הצמד נסחר סביב הרמות של 3.2 שקל לדולר ומתקרב לשפל של ה-7 לאפריל השנה כאשר הזוג נסחר בשיא של 3.65 שקל לדולר.
רמת ההתנגדות 3.5445 נפרצה כאשר הצמד אמש הגיע לרמת שיא של 3.5505 וסגר את המסחר סביב הרמות של 3.541.
רזרבות המט"ח בישראל עלו לרמה של 32.5 מיליארד דולר בין החודשים יוני ליולי וזאת לאחר שהבנק המרכזי החליט להגדיל את הרכישות היומיות לרמה של 40 מיליון דולר ב-10 לחודש יולי 2008 כדי למנוע את המשך התחזקותו של השטר המקומי הפעם זה אכן עבד על אף שהנגיד, סטנלי פישר העלה את הריבית לטווח קצר ברבע אחוז לרמה של 4%.



זהב:



החוזה העתידי על הזהב ממשיך לרשום הפסדים זה יומיים ברציפות וסוגר את המסחר בירידה חדה של קרוב לשמונה דולר וזאת על רקע הירידה החדה במחירי הנפט בשל חרדת המשקיעים כי הביקושים ירדו בשל ההאטה הכלכלית.
מבחינה טכנית, רמת התמיכה המשמעותית עומדת כעת על 895 דולר לאונקיה המהווה רמת שפל של ה-4 לאוגוסט.



נפט:



החוזה העתידי על הנפט צנח ב-3% וסגר את המסחר אמש סביב הרמות של 121 דולר לחבית אך לא לפני שהגיע לרמת שפל של 119.18 דולר לחבית.
נראה כי דאגות המשקיעים בנוגע להאטה הכלכלית של צרכנית הנפט הגדולה בעולם, ארה"ב מוסיפה לסנטימנט השלילי של הזהב השחור אשר הפסיד את כל הרווחים אשר צבר שבועות קודם לכן.
נזכיר שמחירי הנפט עלו ב-40% כאשר החוזה נסחר בשיא של 147 דולר לחבית ב-11 ליולי ומאז נפל קרוב ל-20%.
מבחינה טכנית רמת התמיכה המשמעותית עומדת כעת על 119.5 המשך המגמה הדובית עשויה למשוך את הנפט עד לרמת תמיכה הבאה של 117 דולר לחבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully