וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגל אינווסט של יעקב אנגל תקים מרכזים מסחריים במחוז מוסקווה בהשקעה של 400 מיליון דולר

מיכאל רוכוורגר

5.8.2008 / 7:46

בחברה מעריכים כי ההכנסות יסתכמו ב-850 מיליון דולר; את עבודות הבנייה יבצע שותף מקומי

היקף הכנסות שצופה החברה ממרכזים אלה מסתכם ב-850 מיליון דולר. הפרויקטים יבוצעו יחד עם שותף מקומי שיבצע את עבודות הבנייה, ויחזיק ב-15% מהזכויות במרכזים.







המרכזים המסחריים ייבנו בערי המשנה של מחוז מוסקווה, בהן אין עדיין מרכזים מסחריים מודרניים רבים בסגנון מערבי. השלמת העסקה צפויה בימים הקרובים, לאחר שיושגו האישורים הנחוצים.



תיק הפרויקטים של אנגל ברוסיה כולל 21 פרויקטים בהיקף כולל של כ-1.1 מיליון מ"ר בנוי ועוד כ-6,000 יחידות דיור, בעיקר בקרבת מוסקווה. ההשקעה בפרויקטים מסתכמת בכ-1.6 מיליארד דולר, והיקף ההכנסות הצפוי מסתכם בכ-3 מיליארד דולר. רוב המימון להשלמת הפרויקטים יסופק על ידי הבנקים הגדולים ברוסיה.



האסטרטגיה של אנגל אינווסט מתמקדת ברכישת קרקעות עם ייעוד מאושר לבנייה ולא קרקעות חקלאיות, במטרה לנטרל את גורם הסיכון של שינוי הייעוד. מרט יודלביץ', מנכ"ל החברה, אמר: "עם עליית מחירי הנפט והסחורות בעולם, שוק הנדל"ן ברוסיה ממשיך להתחזק. מוסדות פיננסיים בינלאומיים השקיעו מיליארדי דולרים במדינה. נכון להיום, קיימת דרישה למיליוני דירות ושטחים מסחריים באזורי הפריפריה".



לבד מרוסיה פועלת אנגל אינווסט בעיקר בהודו. הפעילות במדינה זו כוללת יזמות של שמונה קניונים ומרכזים מסחריים, חמישה פרויקטים למגורים בהיקף של כ-4,000 דירות ווילות, וחמישה קומפלקסים משולבים של מגדלי משרדים ומלונות עסקים. הפרויקטים משתרעים על פני שטח של יותר מ-2 מיליון מ"ר בנוי, בהיקף השקעה של 1.4 מיליארד דולר והכנסות צפויות של כ-2.7 מיליארד דולר.



אנגל אינווסט, אותה הקים אנגל לאחר שמכר את אחזקותיו בקבוצת אנגל (62%) לאזורים של שעיה בוימלגרין תמורת 430 מיליון שקל, מעורבת בפרויקטים ברוסיה והודו בהיקף של 5.7 מיליארד דולר. פרויקטים אלה צפויים להניב רווחים בהיקף של כ-2.7 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully