וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלקלי הקפיאה מחירי האשלג ומוטטה את מניות הדשנים - מניית כי"ל קרסה אתמול ב-6.8%

יורם גביזון

5.8.2008 / 9:16

אורלקלי שבשליטת המיליארדר דימיטרי ריבולובלב, תקפיא את מחירי האשלג לחקלאים הרוסים ברמה 127 דולר לטונה



>> מניית כי"ל קרסה אתמול ב-6.8%, מניית חברת הדשנים הגרמנית S+K נפלה ב-5% ומנייתה של חברת PCS הקנדית, היצרנית הגדולה בעולם של אשלג, נפלה ב-8% במהלך המסחר - בעקבות הודעתה של חברת אורקלי על הסכם שחתמה עם יצרני הדשנים המורכבים הרוסיים Eurochem ו-Phosagro להקפיא את מחיר האשלג ברמה של 3,500 רובל (150 דולר) לטונה עד סוף 2008.



אורלקלי שבשליטת המיליארדר דימיטרי ריבולובלב, תקפיא את מחירי האשלג לחקלאים הרוסים ברמה של 3,000 רובל לטונה, כלומר 127 דולר לטונה. העובדה שאורלקלי הקפיאה את המחירים ברמה הנמוכה ב-85% ממחירי האספקה הנוכחיים של אשלג גרמה למפולת במניות חברות הדשנים ששיווק אשלג הוא מרכז הרווח העיקרי שלהן.



חיים ישראל, מנהל מחלקת המחקר במריל לינץ' ישראל, סבור כי לחשש מנפילה במחירי הדשנים אין בסיס. "מחיר האשלג יתייצב, להערכתי, ברמה של 1,000 דולר לטונה, למרות שאני לא צופה שיעלו מעבר לרמה זו. אלו הם המחירים בחוזים הנוכחיים, ואפילו באירופה, שבה מסורתית רמת המחירים היתה נמוכה יותר, נסגרים חוזים במחירים אלו", הוא אומר.



ישראל מציין כי באחרונה הועלו מחירי החוזים לאספקת אשלג ב-200 דולר לטונה ל-900 דולר לטונה בארה"ב, ואין סיבה להניח שתהיה ירידה ברמות המחירים, משום שלא צפוי גידול בהיצע.



"השוק עצבני, רמת התנודתיות של מניות חברות הדשנים גבוהה, בין היתר בשל הירידה במחירי הסחורות החקלאיות, כמו התירס, והעובדה שיש יותר אנליסטים שצופים ירידה נוספת במחירי הסחורות מאשר אנליסטים שמעריכים שמחיריהן יעלו", הוא מסביר.



"ההחלטה של אורלקלי, שמחזיקה ב-9% מכושר הייצור העולמי, אך משווקת רק 10% מתוצרתה לשוק המקומי, היא עניין רוסי פנימי", אומר ישראל, "ולא תהיה לו כל השפעה על כי"ל או PCS, משום שחברות אלו אינן מוכרות ברוסיה". לדבריו, אורלקלי מקבלת סובסידיות זה שנים מממשלת רוסיה ובתמורה מוכרת לחקלאים וליצרני הדשנים במחירים נמוכים ממחירי השוק.



"צריך לראות את ההודעה של אורלקלי בהקשר של הביקורת של ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, על רמת המחירים שחברת המתכות Mechel גובה בשוק הרוסי. ביקורת זו גרמה להתמוטטות מניית החברה", הוא אומר. ישראל מחזיק בהמלצת "קנייה" למניית כי"ל במחיר יעד של 90 שקל הגבוה ב-52% ממחירה בבורסה.



גלעד שריג, אנליסט בבנק הפועלים, סבור גם הוא שהצהרתה של אורלקלי לא תשפיע על כי"ל. שריג מעריך שאורלקלי עשויה להעלות את מחירי האשלג ללקוחות מחוץ לרוסיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully