וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל קרן הגידור הימר נגד המגזר הפיננסי ולקח הביתה 55 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

5.8.2008 / 11:07

מנהל קרן הגידור קריספין אודי הימר גם על עליית מחירי הסחורות החקלאיות

ביום ראשון התברר כי החברה בראשה הוא עומד, אודי אסט מנג'מנט, רשמה רווח בסך 55.3 מיליון ליש"ט בשנת הכספים האחרונה. יתרת הרווחים יתחלקו בין 11 השותפים הנוספים בחברה. אודי היה אחד הראשונים שחזו כי טירוף האשראי שהוביל את הצמיחה הכלכלית בבריטניה ובארה"ב יובילו למשבר פיננסי, והוא הימר על הפסדים במגזר הבנקאות במיוחד.



מנכ"ל החברה, דיוויד סטיוארט, אמר כי החברה הצליחה בגלל "כמה פוזיציות מאוד טובות. קריספין זיהה בשלב מוקדם מאוד חולשה במגזר השירותים הפיננסיים". סטיוארט הוסיף כי "צפינו את העלייה במחירי המזון, והשקענו בסחורות חקלאיות. הצלחנו יפה גם עם אחזקות בתחום הביטוח".



אודי היתה נתונה לביקורת כאשר התפרסמה כאחת החברות המחזיקות בעמדות 'שורט' (מכירה בחסר, הימור על ירידה במחירי המניות) על בנק ברדפורד אנד בינגלי שנקלע למשבר בקיץ. אחזקה זו נחשפה בגין תקנה חדשה של רגולטור הפיננסים בבריטניה (FSA), שמחייבת קרנות גידור לדווח על עמדות שורט על חברות הנמצאות בהליכי הנפקת זכויות. עמדת שורט כרוכה בלקיחת הלוואת מניות ומכירתן, בהימור כי המחיר יפול, וניתן יהיה לרכוש אותן ברווח.



לדברי סטיוארט, הביקורת על נהגי השורט בקרנות גידור "צבועה ופוליטית. עושים מזה הרבה רעש כדי לשמור על שביעות רצונם של המנהיגים הפוליטיים". לדבריו, "אנשים חיפשו שעיר לעזאזל. היה לנו שורט של 0.28% על מניות ברדפורד אנד בינגלי. מדובר בפוזיציה של מיליון יורו. אנחנו לא אחראים לצרות של ברדפורד אנד בינגלי". הוא הוסיף כי מרבית השקעותיה של אודי הן השקעות 'לונג' מסורתיות.



אודי, בן 49, הוא מחצית מאחד הזוגות החזקים בסיטי של לונדון, אזור הפיננסים של העיר. הוא נשוי לניקולה פיז, המנהלת את חברת הקרנות JO המברו, והינה בת לאחת המשפחות המייסדות של בנק ברקליס. לפי רשימת העשירים של "סאנדיי טיימס", השווי המשותף של בני הזוג הוא כ-300 מיליון ליש"ט. אודי היה נשוי בעבר לבתו הבכורה של רופרט מרדוק, פרודנס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully