וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: עליות במגזר הנדל"ן מושכות את מדד המעו"ף לעלייה של 1%; כי"ל והחברה לישראל מאבדות 4.3%

טל לוי

5.8.2008 / 12:10

מדד המעו"ף מוסיף 0.2%; מחיר הנפט צנח אתמול ב-3% ל-121.41 דולר לחבית בשל ציפיות להאטה בארה"ב

בארה"ב, דאו ג’ונס ירד ב-0.4% ל-11,284 נקודות, נאסד"ק איבד 1.1% ל-2,286 נקודות ו-S&P 500 השיל 0.9% ל-1,249 נקודות.



אמנם, מחיר הנפט נפל אתמול ב-3% לרמה של 121.41 דולר לחבית, אולם הסיבות לכך לא היו "טובות" במיוחד: מצד אחד גברו ההערכות כי הסופה "אדוארד" לא תפגע במתקני הנפט במפרץ מקסיקו, אך מן הצד השני, הירידה מגיע לאחר שנתוני הצריכה הפרטית והאינפלציה בארה"ב הגבירו את החששות בנוגע למצבה של הכלכלה הגדולה בעולם וחידשו את ההערכות כי ההאצה האינפלציונית וההאטה הכלכלית בארה"ב יובילו לירידה בביקוש לנפט.



גם באירופה נרשמה פסימיות לצד תקווה לשינוי בעתיד: בקרן המטבע הבינלאומית (IMF) העריכו אתמול כי הצמיחה ב-15 המדינות המרכיבות את גוש היורו תאט בצורה משמעותית בהמשך השנה, אך תתאושש לקראת סוף 2009. בקרן כותבים כי ההאטה תורגש בשל ההאצה באינפלציה ומשבר האשראי העולמי, אך לא תגלוש למיתון.



הסיפור הגדול בתקופה האחרונה הוא מניית , שלאחר חודשים ארוכים של עליות כמעט רצופות, החלה לסבול בשבועות האחרונים מתנודתיות. אתמול חתמה המניה בצניחה של כמעט 7% בעקבות ירידות במניות יצרניות אשלג אחרות וגם כעת היא יורדת בחדות. הטריגר לירידה החדה היה הודעתה של יצרנית האשלג הרוסית אורלקלי שהקפיאה את מחיר האשלג לצרכנים מקומיים על 130-150 דולר לטון - בעוד שהמחירים בעולם עומדים על 800-900 דולר לטון. בפסגות הסבירו כי אורלקלי היא מונופול המפוקח בידי הממשלה ברוסיה המעוניינת להגן על החקלאים הרוסים וכי לדבר לא צפויה להיות השפעה על שאר העולם. בחודש האחרון איבדה מניית כי"ל 17% ומתחילת השנה הוסיפה כי"ל 16%. מניית החברה האם, , איבדה 16% בחודש האחרון כך שהיא ירדה ב-8% מתחילת השנה.



מדד מניות הנדל"ן מפצה על הירידה בכי"ל ובחברה לישראל כשהוא מוסיף 3.6%. עליות חדות נרשמות במיוחד במניות , ו - כולן מניות שירדו בחדות בתקופה האחרונה.



בתחום הנדל"ן, התפוצצה עסקת הקניונים במסגרתה היתה אמורה אפריקה נכסים (החברה הבת של ) למכור חמישה נכסים מניבים, ביניהם 73% קניון רמת אביב, לקבוצת עזריאלי תמורת 1.8-2 מיליארד שקל. העסקה התפוצצה ככל הנראה בשל מחלוקת על שווי הקניונים. חברה בת אחרת של אפריקה ישראל, אפי פיתוח הנסחרת בלונדון ומרכזת את פעילות הנדל"ן של הקבוצה ברוסיה, מנהלת בימים אלה מגעים מול גופים בינלאומיים ורוסיים למכירה והשכרת חלק מהנכסים המניבים של החברה בהיקף של מיליארד דולר.



חברת האחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, הודיעה אתמול בערב כי תשלם 354 מיליון שקל תמורת 4.32 מיליון ממניותיה שלה, המהוות 7.5% מסך המניות של החברה. ההצעה הוגשה ביום 7 ביולי, לפי מחיר של 82 שקל למניה שהיווה אז פרמיה של כ-20% מעל מחירה בשוק. מאז עלתה מניית החברה ב-12% והצעת הרכש נסגרה בפרמיה של 8%. משמעות הרכישה העצמית היא שהמניות הללו הופכות ל"רדומות" כך שכעת יש בשוק פחות מניות של אי.די.בי פיתוח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully