וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות חינם ליעד נבחר? רק אם לא מגזימים

אביבית שיין

5.8.2008 / 10:46

בסוף יוני קיבל ע' מכתב מאורנג' שבו בישרה לו החברה שהחל מיולי תוגבל הטבת שיחות החינם ל-500 דקות בחודש, וכל דקת שיחה מעבר לכך תחויב בתשלום



>> ע' הצטרף לשירותי חברת הסלולר פרטנר (אורנג') בעקבות מבצע שבו הציעה החברה שיחות חינם למשך שנה ליעד אחד בישראל לפי בחירת המנוי. לצורך קבלת ההטבה חתם על התחייבות של יותר משנה למכשיר הטלפון ולשירותי הדור השלישי. לדבריו, עיקר השיחות שביצע בטלפון הנייד שלו היו ליעד הנבחר.



בסוף יוני קיבל ע' מכתב מאורנג' שבו בישרה לו החברה שהחל ביולי תוגבל הטבת שיחות החינם ל-500 דקות בחודש, וכל דקת שיחה מעבר לכך תחויב בתשלום. ע', שהצטרף למבצע בגלל התאמתו לצרכיו, לא היה מרוצה מההודעה ופנה לחברה. שם הודיעו לו כי המהלך חוקי, וכי בחוזה שעליו חתם בעת ההצטרפות נכתב שלאורנג' שמורה הזכות להגביל את ההטבה ל-500 דקות בחודש.



ע’ פנה אלינו: "הטבה זאת היא המהות העיקרית של החוזה ביני לבין החברה, ואם לחברה יש השגות כלפי סעיפים מהותיים בחוזה, עליה להודיע ללקוח על כך ולאפשר לו להשתחרר מהחוזה בלי קנסות. אם לא ניתן לי זמן מספיק לקרוא ולעיין בחוזה בעת החתימה, על נציג המכירה היה ליידע אותי על קיום סעיף מהותי זה, ומכיוון שהוא לא עשה זאת, כל ניסיון של החברה להטיל על הלקוח חיובים נוספים בגין תת-סעיפים מוסתרים בחוזה הוא פסול".



מפרטנר נמסר: "במבצע ניתנה לעשרות אלפי לקוחות הטבה המקנה להם שיחות חינם ליעד נבחר לתקופה של 12 חודשים. יודגש כי בפרסומי החברה נכתב באופן מפורש כי 'פרטנר רשאית להגביל את מספר דקות השיחה במבצע ל-500 דקות בחודש למשך שנה'. רף זה גבוה פי עשרה בערך מהשימוש החודשי הממוצע ליעד אחד.



"לצערנו, אותרו מקרים שבהם נעשה שימוש לרעה בהטבה זאת בדרך שאיננה מתיישבת עם שימוש הוגן וסביר בהטבה, למשל לקוחות שהשתמשו בטלפון כמוניטור או כערוץ רדיו, במשך עשרות אלפי דקות בחודש. כבר לפני חודש, החברה פנתה ללקוחות הרלוונטיים באמצעות החשבונית החודשית וציינה בפניהם את הגבלת ההטבה ל-500 דקות. בימים אלה החברה מתזכרת את לקוחותיה בדבר זכותה להגביל את ההטבה". בפרטנר ביקשו להדגיש כי עד כה לא חויבו גם אלה שחרגו משמעותית משימוש של 500 דקות.



ביקשנו לראות את ההסכם שבו נכתב כי אורנג' יכולה להגביל את ההטבה, אך באורנג' סירבו, בטענה שהחוזים סודיים. מהחברה העבירו צילום של הפרסומת למבצע, שבה נכתב בגדול "בחר את מי שאתה אוהב ודבר אתו שנה חינם". בתחתית המודעה היו כמה שורות של אותיות קטנות, כה קטנות שאי אפשר היה לקרוא אותן.



לפני חתימה על חוזה, על כל חברה לאפשר ללקוח לקרוא בנחת את החוזה ואף לקחת אותו להתייעצות אצל עורך דין. על כל פרט מהותי בהסכם יש להודיע באופן ברור לפני החתימה. אורנג' מסרבים לאפשר לע' להשתחרר מהחוזה עמם, אלא בתשלום מראש על חבילת הדור השלישי ועל המכשיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully