וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי בפגישתו היום

דפנה מאור

5.8.2008 / 12:30

המסחר בחוזים מצביע על סיכוי של 64% להעלאת ריבית באוקטובר בשל האיום האינפלציוני

המסחר בחוזים על הריבית הפדרלית מצביע על סיכוי של 92% להשארת הריבית ללא שינוי. כמו כן, יש סיכוי של 64% להעלאת ריבית בסוף אוקטובר.



הבנק הפדרלי הוריד את הריבית שבע פעמים מאז ספטמבר 2006, בעקבות משבר האשראי הקשה שהיכה בכלכלה האמריקאית. כמו כן, הזרים נזילות בהיקף גדול למערכת הפיננסית כדי למנוע החרפה במחנק האשראי.



הדבר המעניין יותר בהחלטת הריבית היום יהיה הניסוח שיבחר נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בעמדתו כלפי הסיכונים לכלכלה האמריקאית. ברננקי עשוי לשנות את עמדתו ולהכריז כי הסיכון העיקרי לכלכלה האמריקאית הוא האינפלציה, במקום ההאטה הכלכלית, שהיתה הסיכון העיקרי בשנה האחרונה. במקרה כזה יגדלו הסיכויים שהבנק הפדרלי יצטרך להעלות את הריבית בהמשך השנה, דבר שיעיב על השווקים הפיננסיים, שסבלו מנפילות קשות מתחילת השנה.



בכירים בבנק הפדרלי אמרו במהלך יולי כי הבנק לא יאפשר לסחרור מחירים להתפתח. צ'רלס פלוסר, נשיא הבנק הפדרלי של פילדלפיה, אמר כי הבנק הפדרלי יצטרך להעלות את הריבית במוקדם ולא במאוחר.







מנגד, שיעור האבטלה בארה"ב זינק ביולי ל-5.7%, שיא של ארבע שנים, ומספר מקומות העבודה הצטמצם בשיעור גדול מהצפוי. כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השני ב-1.9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully