וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות ביקשה צו מניעה נגד עיכוב המשכורות ברשות השידור

חיים ביאור

5.8.2008 / 12:53

הרשות: זה לא תרגיל, העיכוב נובע ממצוקה תזרימית

ההסתדרות הגישה את הבקשה בעקבות החלטת הנהלת רשות השידור לעכב את תשלום המשכורות לעובדים המשתכרים מעל 6,000 שקל ודחיית תשלום דמי ההבראה וקצבת הביגוד לכלל עובדי הרשות. ההסתדרות טוענת, באמצעות עו"ד דורון יפת מהאגף לאיגוד מקצועי, כי "ההחלטה החד צדדית של הנהלת רשות השידור לפגוע בשכר העובדים מנוגדת למשא ומתן המתנהל בינה לבין נציגות העובדים בחסות בית הדין לעבודה בנוגע לרפורמה המתוכננת ברשות על תנאי עבודתם ושכרם של העובדים".



עוד נאמר בבקשת ההסתדרות, כי "זכותם של העובדים למלוא השכר במועדו היא זכות חקוקה ובסיסית שאין נעלה ממנה. רשות השידור אינה יכולה לעשות דין לעצמה ולא לשלם את משכורות עובדיה במלואן ובמועדן. זו תופעה פסולה שיש לעוקרה משורש".



יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, אמר היום: "הנהלת רשות השידור חצתה את הקווים האדומים. תשלום שכר אינו תלוי בחסדי המעסיק, זו זכות יסוד של כל עובד".



מרשות השידור נמסר בתגובה: " בקשת ההסתדרות לצו מניעה מעידה על חוסר הבנה למצבה הקשה של רשות השידור בימים אלה. לא מדובר בתרגיל מצד הנהלת רשות השידור, אלא בצעדים החיוניים לה להמשך קיומה, בטווח המיידי. כידוע לכל, רשות השידור ניצבת בפני גירעון תזרימי בסך 70 מיליון שקל בשנה הנוכחית. המחסור התזרימי נובע, בין היתר, מדחיית תשלומים משנים קודמות המגיעים לרשות והחזר מענק למשרד האוצר בשל אי התקדמות הרפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully