וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מזרחי אטרקוטיווי להשקעה. משלב תמחור נוח ודפנסיוויות ביחס לסקטור

TheMarker

5.8.2008 / 13:41

בבית ההשקעות כלל פיננסים ממליצים 'תשואת יתר' ומחיר יעד 34 שקל למניית בנק מזרחי


צפי לדו"ח טוב ויציב. להערכת כלכלני כלל פיננסים, בנק המזרחי צפוי לדווח על רווח נקי של כ-200 מיליון שקל, תשואה להון של כ-14.7%. ברבעון 1/08 הרוויח הבנק 180 מיליון שקל עם 13.5% תשואה להון. להערכת בית ההשקעות, הרבעון הנוכחי מייצג טוב יותר את הרווחיות ה"רגילה" של הבנק.



כלכלני כלל פיננסים סבורים כי בדומה לרבעון הקודם, גם הדו"ח הנוכחי צפוי להיות כמעט "משעמם" וללא השפעות חד פעמיות בולטות, עובדה המדגישה להערכתנו את היציבות בפעילות בהשוואה לבנקים האחרים.



המשך צמיחה בהכנסות המימון. ברבעון 1/08 רשם הבנק צמיחה של כ-17.6% בהכנסות המימון. צמיחה זו כללה אמנם נקודת ייחוס נמוכה (רבעון 1/07) אבל גם צמיחה אמיתית ומרשימה במגזר העסקי (17.8%) במגזר המשכנתאות (7.7%) ובמשקי בית (6.9%). ברבעון הנוכחי נהיה עדים להמשך הצמיחה בהכנסות, כך נמסר מבית ההשקעות.



עלייה בהפרשות לחובות מסופקים, ההפרשות הנמוכות של רבעון 1/08 לא יחזרו על עצמן ברבעון הנוכחי, צופים בבית ההשקעות. אמנם לא היינו עדים לנפילות של לווים גדולים, אבל די בפרסומים בנוגע לחוסר הביטחונות בהקשר ההלוואות שניתנו לגאידמק בכדי להשפיע על ההפרשות.



עליה בהכנסות התפעוליות. להערכת האנליסטים, ההכנסות התפעוליות צפויות להיות דומות לאלו של רבעון 1/08 בתוספת דיווידנד מבזק של התקבל ברבעון הראשון. חקיקת העמלות יושמה בתחילת יולי והשפעתה לא צפויה להיות גבוהה וברבעון השני לא תשפיע כלל.



תכנית האופציות תביא לעלייה קלה בהוצאות. יישום תכנית האופציות צפוי להביא להוצאה של כ-114 מיליון שקל, אשר תיפרס באופן לא שווה על פני 21 רבעונים. בתקופות הראשונות צפויה עלייה קלה בהוצאות.



דיווידנד - הבנק צפוי להמשיך ולחלק דיווידנד בהתאם למדיניות עליה הכריז. הבנק יכריז על דיווידנד בסך כ-80 מיליון שקל (40% מהרווח הנקי).



רכישת בנק יהב הושלמה לאחר תום הרבעון השני כך שלא תבוא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות עצמן, אבל חשוב לעקוב אחר התייחסות הבנק להשפעת הרכישה.
לסיכום, להערכת כלכלני כלל פיננסים, מזרחי משלב תמחור נוח ודפנסיוויות ביחס לסקטור, ההופכים אותו לאטרקטיבי.



המלצת 'תשואת יתר' עם מחיר יעד של 34 שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully