וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור בורח מקרנות הנאמנות המסורתיות: השקיע בחודש יולי בלבד 2.25 מיליארד שקל בקרנות הכספיות

טל לוי

5.8.2008 / 13:48

מתחילת השנה נפדה מקרנות הנאמנות סכום עתק של 17 מיליארד שקל - ורובו המכריע עבר לקרנות הכספיות

במהלך חודש יולי בלבד, פדה הציבור 2.841 מיליארד שקל מקרנות הנאמנות ובמקביל, הפקיד 2.246 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות הכספיות. בסך הכל איבדה תעשיית הקרנות 595 מיליון שקל בחודש יולי.



הבריחה נרשמה לא רק מהקרנות המנייתיות – אפיק השקעה מסוכן יותר - אלא גם מקרנות הנאמנות המשקיעות באגרות חוב ואשר נחשבות לסולידיות בהרבה. הכוכבות הגדולות הן קרנות הנאמנות הכספיות: קרנות הגובות דמי ניהול מינימליים (והגדולות שבהן בכלל לא) ומטרתן לספק תשואה טובה יותר מהפיקדון הבנקאי הפשוט (פק"מ).



מתחילת השנה בולטות קרנות אלה עם יצירות ענק, בהיקף של כ-16.7 מיליארד שקל. מאידך, בקרנות האג"ח נרשמו פדיונות ענק בסך של כ-2 מיליארד שקל ביולי וכ-7.5 מיליארד בסיכום מתחילת השנה. מתחילת השנה נפדה מכל קרנות הנאמנות הרגילות סכום עתק של 17.167 מיליארד שקל ו-16.684 מיליארד שקל מתוכם זרמו לקרנות הכספיות. בסך הכל איבדה התעשייה בתקופה זו 483 מיליון שקל.



ההשפעה על בתי ההשקעות בוודאי תבוא לידי ביטוי: בעוד שקרנות מנייתיות ואפילו קרנות אג"ח גובות דמי ניהול נכבדים (כ-3% ויותר), הרי שהקרנות הכספיות מתחרות בפיקדון ולכן כל שבריר אחוז קובע. אי לכך, מרבית הקרנות לא גובות כלל דמי ניהול, כך שמדובר במוצר מפסיד: בית השקעות גדול מפסיד 1.8 מיליון שקל בשנה על ניהול קרן כספית גדולה.







הממשלה גייסה החודש בבורסה סכום של כ-3.3 מיליארד שקל, כ-73% מהסכום גויס באמצעות אג"ח לא צמודות וכ-27% באג"ח צמודות מדד. מנגד, נרשמו פדיונות של קרן איגרות חוב בסך של כ-0.8 מיליארד שקל. כלומר, סך הגיוס נטו של הממשלה ביולי הסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל ומתחילת השנה הסתכם בכ-15 מיליארד שקל - גבוה ביותר מפי ארבעה מהסכום שגויס על ידה בכל שנת 2007.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully