וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה תפטר 800 עובדים זמניים בעקבות הנפילה במכירות הרכב בארה"ב

סוכנויות הידיעות

5.8.2008 / 14:42

בשבוע שעבר דיווחה טויוטה כי מכירותיה בארה"ב נפלו ביולי ב-18.7%



יצרנית המכוניות היפאנית טויוטה הודיעה היום על כוונתה לפטר 800 עובדים במפעל בדרום מערב יפאן, בעקבות ההאטה החריפה בשוק הרכב בארה"ב.



מטויוטה נמסר כי העובדים המפוטרים, כ-10% מעובדי המפעל טויוטה מוטור קיושו שבדרום יפאן, הם בעיקר עובדים שהופנו למפעל על ידי סוכנויות כוח אדם. המפעל מייצר דגמים של מותג היוקרה לקסוס המיועדים בעיקר לשוק האמריקאי. הוא מעסיק היום 8,200 עובדים. כ-500 מתוך העובדים המפוטרים, יוחזרו לחברה בשלב מאוחר יותר.



טויוטה מעסיקה כ-360 אלף עובדים ברחבי העולם וכ-80 אלף עובדים ביפאן, כ-15% מהם עובדים זמניים. המעבר של טויוטה להעסקת עובדים זמניים משקפת מגמה הולכת וגוברת בקרב החברות היפאניות, שהדגישו במשך שנים את חשיבות הנאמנות לחברה והתגאתה בהעסקת עובדים במשך עשרות שנים.



בשבוע שעבר דיווחה יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בעולם כי מכירותיה בארה"ב נפלו ב-18.7% ביולי לעומת החודש המקביל ב-2008, לאחר נפילה של 6.2% במכירותיה בארה"ב במחצית הראשונה של 2008. זאת, בעקבות ירידה חדה בביקוש למכוניות גדולות ורכבי שטח על רקע העלייה במחירי הדלק.



בשבוע שעבר חתכה טויוטה את תחזית המכירות שלה לשנת 2008 ל-2.44 מיליון כלי רכב, לעומת תחזית קודמת שצפתה מכירות של 2.64 מיליון מכוניות השנה. במטרה להתמודד עם העלייה בביקוש למכוניות שצריכת הדלק שלהן יעילה יותר, הודיעה יפאן כי היא תפחית את ייצור רכבי הפיק אפ והשטח הפופולריים טונדרה וסקויה.



יצרניות המכוניות בארה"ב מתמודדות בחודשים האחרונים עם האטה חריפה בשוק הרכב האמריקאי, על רקע נסיקת מחירי הבנזין לשיא של יותר מ-4 דולרים לגאלון, נפילת ביטחון הצרכנים לשפל של 16 שנה והמשבר המתמשך בשוק הדיור. ביולי נפלו מכירות הרכב בארה"ב זה החודש התשיעי ברציפות לשפל של 16 שנים, לאחר שהעלייה החדה במחירי הנפט וההאטה בכלכלה האמריקאית הובילו לירידה בביקוש לרכבי שטח ולטנדרים ויצרניות המכוניות המובילות לא עמדו בביקוש הגובר לרכבים קטנים ויעילים יותר בצריכת הדלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully