וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לעליות שערים בוול סטריט עם פתיחת המסחר עקב ירידת מחיר הנפט והערכות להשארת הריבית על כנה

שמואל שוסטר

5.8.2008 / 15:29

בלופניקס ונובה יסחרו על רקע דו"חותיהם לרבעון השני של 2008. הנפט מאבד 2 דולר ל-119.22 דולר לחבית

בזירת המקרו: בפגישתו היום צפוי הבנק הפדרלי להשאיר את ריבית הבסיס בארה"ב ללא שינוי, ברמה של 2%. לחצים אינפלציוניים הניכרים בכלכלה האמריקאית, מונעים מהבנק מלהוריד את הריבית לרמה נמוכה יותר, למרות ההאטה הניכרת בשוק העבודה והמשבר הפיננסי. המסחר בחוזים על הריבית הפדרלית מצביע על סיכוי של 92% להשארת הריבית ללא שינוי. כמו כן, יש סיכוי של 64% להעלאת ריבית בסוף אוקטובר.



כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר צפוי להתפרסם נתון מדד מנהלי הרכש (ISM) הלא יצרני לחודש יולי. מחירי הנפט ממשיכים לרדת - לאחר שירד אמש ב-3%, ל-121.41, ממשיך הנפט לאבד גובה במסחר האלקטרוני ונחלש ב-2.19 דולר למחיר של 119.22 דולר לחבית.



אלן גרינספאן, יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר אמר היום כי בנקים ומוסדות פיננסים נוספים בארה"ב עלולים לעמוד בפני פשיטת רגל, ולהזדקק לסיוע בשל המשבר הכלכלי הנוכחי. לדבריו, המשבר הוא "אירוע של פעם או פעמיים במאה", וכי פשיטות הרגל של חברות הפיננסים עשויות להגיע לסיומן רק כאשר מחירי הדיור בארה"ב יתייצבו ויהוו בסיס לאג"ח מגובות משכנתאות.



בעקבות מחיקות הענק של מריל לינץ' בחודשים האחרונים, ולאחר שמכר מניות בשווי 8.55 מיליארד דולר ואג"ח בשווי 30.6 מיליארד דולר במחיר של מכירת חיסול כדי להגדיל את ההון שלו, התייחס היום מנכ"ל הבנק, ג'ון תיין, למצבו הפיננסי. תיין אמר כי אם הבנק ימשיך להפסיד כספים הוא עלול להידרש לגייס הון נוסף.



נובה מכשירי מדידה, ספקית מכשירי מדידה לתעשיית המוליכים למחצה, תיסחר על רקע תוצאותיה לרבעון השני של 2008. החברה דיווחה על ירידה של 25% בהכנסות שהסתכמו ב-11.1 מיליון דולר והפסד נקי של 1.3 מיליון דולר, או 7 סנטים למניה. תוצאות אלה הן מול רווח נקי של 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, ורווח של 41 אלף דולר - או איזון ברווח למניה - ברבעון הקודם.







בלופניקס, המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשוב, פרסמה את דו"חותיה לרבעון השני של 2008. החברה דיווחה על עלייה של 20.1% בהכנסות, שהסתכמו ב-23 מיליון דולר, והפסד נקי של 8.3 מיליון דולר. ההפסד מהווה עליית מדרגה חדה לעומת ההפסד שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-1.7 מיליון דולר בלבד, שלדברי החברה, חלק גדול ממנו נבע ממחיקת החזקות החברה במיינסופט, שהובילו למחיקת הון בסך 8.4 מיליון דולר.



לאחר סיום המסחר צפויים להתפרסם דו"חותיהם של יצרנית ציוד התקשורת סיסקו, ענקית התקשורת שבשליטתו של רופרט מרדוק ניוז קורפ, וכן דו"חותיה של יצרנית האנרגיה האלטרנטיבית אורמת טכנולוגיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully