וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת תעופה נוספת נאבקת במחירי הדלק: הפסד תפעולי של 50.2 מיליון דולר לאיבריה במחצית הראשונה השנה

סוכנויות הידיעות

5.8.2008 / 15:29

הרווח הנקי של איבריה, המנהלת מגעים עם בריטיש איירווייס הסתכם במהלך המחצית הראשונה של 2008 ב-20.7 מיליון יורו



חברת התעופה הספרדית איבריה, הנמצאת כיום בעיצומן של שיחות מיזוג עם , דיווחה היום על הפסד תפעולי של 32.2 מיליון יורו (50.2 מיליון) במחצית הראשונה של 2008 ועל צניחה של 72% ברווח הנקי בעקבות העלייה החדה במחירי הדלק למטוסים.



הרווח הנקי של איבריה הסתכם במהלך המחצית הראשונה של 2008 ב-20.7 מיליון יורו (32.2 מיליון דולר), נפילה של 72% לעומת המחצית המקבילה ב-2007. הכנסותיה של איבריה עלו ב-0.1% לעומת המחצית המקבילה ב-2007 והסתכמו ב-2.67 מיליון יורו (4.16 מיליארד דולר). חברת התעופה הגדולה בספרד רשמה הפסד תפעולי של 32.3 מיליון יורו (50.2 מיליארד דולר), לעומת רווח תפעולי של 69 מיליון יורו במחצית המקבילה בשנה שעברה, על רקע עלייה של 4.1% בהוצאות התפעוליות.



מאיבריה נמסר כי בנוסף לעלייה של 38% בהוצאות החברה על דלק, שהסתכמו במהלך המחצית הראשונה של השנה ב-732 מיליון יורו, קו רכבת מהיר ממדריד לברצלונה פגע גם הוא במספר הנוסעים בטיסותיה הפנימיות.



בשבוע שעבר הודיעו בריטיש איירווייס ואיבריה כי הן מנהלות מגעים למיזוג, בניסיון לצמצם את הוצאותיהן על רקע נסיקת מחירי הדלק והאטה בצמיחת הכלכלה העולמית, חודשים לאחר ששיחות מיזוג קודמות בין שתי החברות הגיעו לידי פיצוץ. המיזוג, שזכה לתמיכה פה אחד במועצות המנהלים של שתי חברות התעופה, עתיד להתבצע בעסקת מניות וסגירתו צפויה בתוך חודשים ספורים. בריטיש איירווייס כבר מחזיקה ב-13.2% ממניות איבריה, שמחזיקה בעצמה ב-3% ממניות בריטיש איירווייס.



בריטיש איירווייס עצמה רשמה נפילה של 90% ברווחיה ברבעון השני ל-27 מיליון ליש"ט (54 מיליון דולר) ונאלצה להוריד את תחזית ההכנסות, בעקבות עליית מחיר דלק המטוסים והירידה בביקוש לטיסות.



מגזר התעופה העולמי מתקשה כיום להתמודד עם העלייה החדה במחירי הדלק למטוסים, שזינקו מאז תחילת השנה בכ-80%, וההאטה הכלכלית בארה"ב ובאירופה המובילה לירידה בביקוש לטיסות. ארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA מסר ביום שני כי מספר הנוסעים בטיסות בינלאומיות צמח בקצב האיטי ביותר מזה חמש שנים בחודש יוני, והזהיר כי התנאים במגזר התעופה יחריפו לפני שיוכלו להשתפר.



דו"ח שפירסמה חברת דירוג האשראי פיץ' בחודש שעבר הזהיר כי חלק מחברות התעופה הגדולות בארה"ב יפשטו רגל ב-2009, והעריך כי המשבר הנוכחי במגזר התעופה בארה"ב עשוי להיות חמור יותר מהמשבר הקשה שפקד את התעשייה לאחר התקפות הטרור על ארה"ב ב-11 בספטמבר 2001 אשר גררו את מגזר התעופה עולמי לשש שנות הפסד רצופות. ביוני העריך גם IATA כי נסיקת מחירי הדלק לשיא צפויה לשוב ולהעביר את מגזר התעופה העולמי להפסדים, שנה אחת בלבד לאחר שחזר לרווחיות לראשונה מאז אירועי ספטמבר 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully