וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הקהילה החרדית יקבעו את תוכנית השיווק של אלפי דירות ביישוב חריש

גיא ליברמן

5.8.2008 / 17:15

במשרד הבינוי והשיכון מחכים להחלטת הרבנים שיקבעו כמה דירות יקבל כל זרם חרדי



שר הבינוי והשיכון זאב בוים הודיע אתמול כי משרדו יחל בקרוב בהליכי תכנון לבניית 10,000 דירות בישוב חריש הסמוך לואדי ערה, המתוכנן להיות ישוב חרדי. בוים קיים לאחרונה פגישה עם שר התמ"ת, אלי ישי, והפציר בו לפעול במהירות בקרב ראשי הקהילה החרדית. זאת, על מנת שאלה יחליטו על התמהיל הנכון בשיווק הדירות לקהילה החרדית לאור הבקשה של האחרונים שלא לקפח אף זרם חרדי. נכון לעכשיו, לדבריו של בוים חסרות כיום אלפי דירות למגזר החרדי ועל כן יש להתחיל בשיווק מיידי של הדירות.



הישוב חריש הוקם לפני כ-15 שנים ומתגוררים בו כיום כאלף איש, בהם עולים ממדינות הקווקז, דתיים וערבים. בשנים האחרונות השקיע משרד הבינוי והשיכון עשרות מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות בישוב על מנת למשוך אליו אוכלוסיות צעירות ממרכז הארץ - אלא שהמהלך נכשל. לפני כשנתיים החליטו במשרד הבינוי והשיכון כי חריש תהפוך לעיר חרדית, זאת על רקע המצוקה ההולכת וגוברת של מחסור בדירות למגזר זה, ועל רקע הכישלון למשוך אוכלוסיות חילוניות לישוב.



לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון, חסרו בשנים 1999-2004 למעלה מ-17 אלף דירות חדשות לחרדים. חלקם נטמעו בישובים בית"ר עילית, אלעד, מודיעין עילית, ובשכונות חרדיות בבית שמש ואשדוד, אך מצוקת הדיור עדיין קיימת. בוים קיים לאחרונה פגישה עם שר התמ"ת אלי ישי בה אמר כי "התפקיד של משרד הבינוי והשיכון הוא לייצר תשתית עבור כל אזרח לדירה נאותה ובמחיר נאות. הציבור החרדי הוא חלק מאזרחי המדינה ועל כן הוא זכאי לכל מה שזכאי אזרח ישראלי".



ישי ציין כי נוכח הזרמים הרבים שיש במגזר החרדי (ליטאים, חסידויות וספרדים), יש ליצור תוכנית שיווק רחבה בעלת נפח של 10,000 דירות. לעומת זאת אנשי המקצוע במשרד השיכון טוענים כי יש לפעול במקביל: לשווק את 3,000 הדירות תחילה ובמקביל להכין תוכנית שיווק של אלפי דירות נוספות.



ראש מועצת חריש קציר, ניסים דאהן, אמר ל-TheMarker כי הוא תומך במאמציו של בוים, וסיפר כי חברי כנסת מש"ס ואגודת התורה ביקרו בחריש לאחרונה והם בודקים את הנושא מקרוב. ישי הודיע כי נושא שיווק הדירות יישקל בין הרבנים וראשי המגזר החרדי ובתקופה הקרובה תיפול ההכרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully