וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: נפילת מחיר הנפט ודו"חות רבעוניים חזקים הקפיצו את בורסות אירופה בקרוב ל-3% - הזינוק החד זה שבועיים

נמרוד הלפרן

5.8.2008 / 19:28

מגזרי הבנקאות והתעופה הובילו את העליות לקראת החלטת הריבית בארה"ב



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית לראשונה זה ארבעה ימים, ורשמו את הזינוק היומי החד ביותר זה שבועיים, בעקבות המשך ירידת מחיר הנפט ושורה של דו"חות כספיים טובים מהצפוי שפירסמו היום חברות באירופה. העליות נרשמו גם על רקע נתוני מאקרו חזקים מהתחזיות שיצאו היום בארה"ב ולקראת החלטת הריבית של הבנק הפדרלי. מגזרי הבנקאות, הרכב והתעופה הובילו את העליות.



בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 2.5%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 2.7%; פאריס עלתה ב-2.6%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-2.7%, הזינוק היומי החד ביותר זה שבועיים, אולם עודנו נמוך ב-22% מרמתו בתחילת השנה.



הבנק הפדרלי צפוי להשאיר היום את ריבית הבסיס בארה"ב ללא שינוי, ברמה של 2%. החלטת הריבית צפויה להתפרסם בשעה 21:15 לפי שעון ישראל.



הפעילות במגזר השירותים בארה"ב, האחראי לכמעט 90% מהכלכלה הגדולה בעולם, התכווצה ביולי זה החודש השני ברציפות, אם כי בשיעור מתון מהצפוי. כך מסר היום מכון המחקר ISM. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בארה"ב של ISM עלה בחודש שעבר לרמה של 49.5, לעומת 48.2 ביוני. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 48.8. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות בפעילות המגזר. זאת, בעוד שמדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות.



מגזר הפיננסים הוביל את העליות בבורסות אירופה בעקבות דו"חות כספיים טובים מהצפוי של הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל.



סוסייטה ז'נרל (סימול SOGN.PA), הבנק השני בגודלו בצרפת, זינק ב-9.4% לאחר שדיווח על ירידה של 63% ברווחיו ברבעון השני של השנה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-644 מיליון יורו (מיליארד דולר) - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 550 מיליון יורו.



(סימול BARC.L), הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, קפץ ב-8.8% לאחר שהודיע על מכירת חטיבת ביטוח החיים הבריטית שלו לענקית ביטוח המשנה סוויס רה תמורת 753 מיליון ליש"ט (1.5 מיליארד דולר).



HBOS (סימול HBOS.L), בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה, זינק ב-12.2%; UBS (סימול UBSN.VX) השווייצי, הוסיף 7.7%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזרי התעופה והרכב על רקע המשך נפילת מחיר הנפט הגולמי, דו"חות רבעוניים חיוביים והמלצתו אנליסטים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסחרים במחיר של 120.07 דולר לחבית, ירידה של 1.1% או 1.34 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



(סימול AFA.AS), חברת התעופה הגדולה באירופה, המריאה ב-8.9% לאחר שדיווחה על רווח רבעוני של 168 מיליון יורו - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 152 מיליון יורו.



בריטיש איירווייס (סימול BAY.L), חברת התעופה השלישית בגודלה באירופה, עלתה ב-5% בעקבות המלצת "קנייה" של בנק ההשקעות .



ריינאייר (סימול RYA.L), חברת התעופה המוזלת הגדולה באירופה, המריאה בקרוב ל-17%.



(סימול DAI.F) הגרמנית, יצרנית מכוניות היוקרה השנייה בגודלה בעולם, הוסיפה 4.8%; (סימול RENA.PA), יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בצרפת, עלתה ב-6.2%.



אדידס-סלומון (סימול ADS.DE), יצרנית מוצרי הספורט השנייה בגודלה בעולם, עלתה ב-7.7% לאחר שדיווחה על גידול של 12% ברווחיה ברבעון השני של השנה, ל-116 מיליון יורו - מעל לתחזיות האנליסטים. החברה גם העלתה את תחזית שולי הרווח לשנה כולה.



יצרנית הבירה הדנית קרלסברג (סימול CARLb.CO) זינקה ב-15.7% לאחר שדיווחה על רווח של 1.42 מיליארד קרונה (296 מיליון דולר) ברבעון השני של השנה - גידול של 36% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת ומעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 1.28 מיליארד קרונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully