וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ניסיון למסמס את נסיונה להגביל את כוחו של חוק ההסדרים מאיימת ח"כ נוקד להעבירו לוועדת הכספים

רותם סלע

5.8.2008 / 21:04

לפי הצעת החוק יתקיימו הדיונים על סעיפי החוק בוועדות הכנסת הרלוונטיות ולא בוועדת הכספים



עונת התקציב וחוק ההסדרים מתקרבת ואיתה גם הקולות העולים ממשכן הכנסת לביטול חוק ההסדרים הנתפס אצל חלק מחברי הכנסת ככלי אנטי דמוקרטי לחקיקה. חברת הכנסת אורית נוקד לא מאמינה כי ביטול החוק אפשרי אך מציעה בהצעת חוק שעברה קריאה טרומית להצר את כוחו של חוק ההסדרים בצורה שלדבריה: "תחזיר איזון מסוים בין המחוקקים לממשלה".



חוק ההסדרים העובר כל שנה עם חוק התקציב כולל בתוכו ערב רב של רפורמות ובנוסף הקפאות וביטולים של חוקים שעברו בכנסת. לאחר שהממשלה מאשרת את הנושאים בהם עוסק החוק מנסחים פקידי האוצר את החוק המוגש יחד עם הצעת התקציב. ההצמדה של החוק להצעת התקציב הופכת את העברתו להכרחית כיוון שאי אישורו של חוק התקציב מוביל באופן אוטומטי לפיזור הכנסת.



נוקד הסבורה כי, "הפגיעה בכנסת במצב אליו הגענו היא לא מדתית", מציעה כי, "חוק ההסדרים יהיה מורכב רק משינויים בעלי משמעות תקציבית ולא מכאלו שאינם קשורים לתקציב כמו שינויים מבניים בזרועות הממשלה השונות", אומרת נוקד המציעה גם להפחית מעט מכוחה של ועדת הכספים ולהעביר את הדיונים בנושאים השונים שבחוק ההסדרים לוועדות הכנסת הרלוונטיות.



הצעת החוק של נוקד המציעה את השינויים אותם היא מבקשת להעביר עברה קריאה טרומית במליאה באוקטובר 2006, לאחר אישור של ועדת שרים לענייני חקיקה. האוצר הגיש ערער וכעת ועדת החוקה נתקעה כמעט שנתיים בוועדת חוקה.



"במהלך הפגרה הקודמת התקיימה סדרה של דיונים ארוכים בוועדת החוקה שלא הובילו בסופו של דבר להצבעה", אומרת נוקד. לנוקד אין שום ספק כי ההצעה תעבור במליאה במקרה ותצליח לצאת מוועדת חוקה והיא מאיימת כי אם החוק לא יעלה היא עשויה לבקש ולהעביר אותו לוועדת הכספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully