וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי פיתוח קיבלה מימון בהיקף של 414 מיליון דולר לצורך הקמת Mall of Russia במוסקווה

מיכאל רוכוורגר

5.8.2008 / 21:14

ההלוואות לשלב הבנייה ישאו ריבית רובלית ריאלית בשיעור של כ-2.5%



חברת אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת ברוסיה ומהווה כ-60% מתיק הנכסים הכולל של אפריקה, דיווחה לבורסה בלונדון, כי חתמה עם אחד הבנקים המובילים ברוסיה - VTB (הנסחר לפי שווי שוק של כמיליארד דולר), על שתי עסקות מימון בהיקף כולל של 414 מיליון דולר.



המימון נועד לשלבי הבניה של מרכז הסחר והבידור Mall of Russia, אשר מהווה חלק ממגה-פרויקט מוסקו סיטי, וצפוי לפתוח את שעריו במהלך הרבעון הרביעי של 2009. העלות המוערכת של הקמת מרכז הסחר מוערכת ב-500 מיליון דולר, כאשר אפי פיתוח צפויה להשקיע לצורך הקמת המרכז הון עצמי בהיקף של כ-80 מיליון דולר.



במסגרת העסקה הראשונה יעניק בנק VTB לאפי פיתוח הלוואה בהיקף של 352 מיליון דולר (8.45 מיליארד רובל) למשך תקופה של 3 שנים. החברה מציינת כי בשלב זה טרם נקבעה הריבית שתישא הלוואה זו, אך ככל הנראה ריבית זו תנוע סביב שיעור של 12.5% (נומינלית). בהתחשבות באינפלציה ברוסיה הנעה כיום סביב 10%, מדובר בריבית ריאלית של כ- 2.5%.



כמו כן חתמה אפי פיתוח בסוף השבוע שעבר על הלוואה נוספת בהיקף של 62 מיליון דולר (1.48 מיליארד רובל) למשך תקופה של שנה, אשר תשא ריבית שנתית של 12.4% (במונחים הרובלים).



משרד השמאות הבינלאומי JLL העריך נכון לסוף שנת 2007 את שוויו של Mall of Russia ב-1.65 מיליארד דולר. אפי פיתוח צפויה לפרסם את תוצאותיה למחצית הראשונה של 2008 שיכללו הערכות שווי מעודכנות לתיק הנכסים של החברה. על פי הערכות, השמאים צפויים לעדכן כלפי מעלה את שוויו של Mall of Russia כלפי מעלה.



בהתחשב בתנאי משבר האשראי השורר בשווקים מזה למעלה משנה, אין זה דבר טריוויאלי לקבל בימים אלו מימון בהיקף של למעלה מ-400 מיליון דולר. מתן מימון בהיקף שכזה, תומך בהצהרות של ראשי אפריקה, כי ברוסיה זירת הנדל"ן פתוחה כיום לשחקנים גדולים בלבד כמו אפי פיתוח, אשר מסוגלים להשיג מימון להשלמת הפרויקטים. חברות אלו, בעזרת קופת מזומנים של למעלה מ-700 מיליון דולר, הגיעו מוכנות יותר למשבר אשר מאיים גם על רוסיה. כאשר מלבד מימון המדובר, קיבלה אפי פיתוח בתקופה אחרונה מימון בהיקף של מאות מיליוני דולרים לצורך הקמת הפרויקטים השונים.



פרויקט Mall of Russia כולל שטח להשכרה של כ-114 אלף מ"ר וממוקם במרכז איזור מוסקו סיטי, אשר נחשב לאחד מפרויקטי הנדל"ן הגדולים ביותר שמוקמים כיום ברוסיה. במרכז צפויות להיפתח למעלה מ-400 חנויות שיאוכלסו בידי מותגים בינלאומיים מובילים, אולם קולנוע עם 500 מושבים, מסעדות ובתי קפה. השלמתו של Mall of Russia צפויה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2009. אפי פיתוח צופה כי מחירי השכירות הממוצעים במרכז הסחר והבידור יגיעו ל-1,800-2,000 דולר למ"ר לשנה.



למרות ההודעה החיובית, מניית אפי פיתוח פתחה את המסחר בלונדון בנפילה של כ-10%, כשעל פי הערכות, אחת מקרנות הגידור מממשת במשך מספר ימים את חבילת המניות של אפי פיתוח שברשותה. בסופו של היום מניית החברה ירדה ב-5%, כשהיא משלימה צניחה של למעלה 60% מאז ההנפקה במאי 2007.
אפי פיתוח מעורבת כיום ב-33 פרויקטים של נדל"ן מניב וייזום בניה למגורים, המצויים בשלבי בצוע שונים ברחבי רוסיה. נכון לסוף המחצית הראשונה של 2008 השווי הנכסי הנקי של אפי פיתוח נאמד ב-5.9 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully