וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מקרה רצח בהשראת משחק המחשב GTA; תאילנד אסרה הפצת המשחק במדינה

נמרוד הלפרן

5.8.2008 / 22:03

תלמיד תיכון רצח נהג מונית בבנגקוק "כדי לראות אם זה קל כמו במשחק"

"למשטרה הוענקה באופן מיידי הסמכות לעצור בעלי חניות שמוכרים משחקים מסדרת GTA", מסר דובר משטרת תאילנד לסוכנות הידיעות AFP. "הפצת המשחק נאסרה בשל תוכן תועבה - לפי סעיף 287 בחוק הפלילי האוסר שכפול, הפצה או בעלות על חומר מסוג זה", הוסיף. בעלי חנויות אשר יציעו למכירה את המשחק צפויים לעונש של עד שלוש שנות מאסר וקנס של 6,000 בהאט (180 דולר).



עוד אמר כי משטרת תאילנד תשתף פעולה עם משרד התרבות במדינה כדי להבטיח שאתרי אינטרנט עם משחקי מחשב מחזיקים ברשיונות הנדרשים, וכי הגישה לאתרים המציעים משחקים אלימים תיחסם.



פולוואט צ'ינו, תלמיד תיכון בן 18, נעצר ביום ראשון לאחר שהמשטרה מצאה את גופתו המדממת של נהג מונית בן 54 בעיר בנגקוק. בחקירתו הודה כי רצח את נהג המונית בהשראת GTA. זאת לאחר שהצמיד סכין לגרונו של הנהג בניסיון לשדוד אותו, והנהג ניסה להיאבק בו באמצעות מוט ברזל שהחזיק מתחת למושב. לדברי המשטרה, דקר פולוואט את הנהג לפחות 10 פעמים.



"הוא אמר שרצה לבדוק האם כמו ב-GTA, גם בחיים האמיתיים קל כל כך לשדוד נהג מונית", אמר אחד מחוקרי משטרת תאילנד לסוכנות הידיעות רויטרס. במידה שיורשע בעבירות המיוחסות לו, צפוי פולוואט לעונש מוות או מאסר עולם.



משפחותיהם של שלושה שוטרים בארה"ב שנורו למוות על ידי נער בן 18 שנהג לשחק ללא הפסק במשחק GTA, הגישו לפני שלוש שנים תביעה בסך מיליוני דולרים נגד חברת טייק טו (סימול TTWO) האמריקאית, יצרנית משחקי GTA.



טייק טו עברה ברבעון האחרון לרווח של קרוב ל-100 מיליון דולר, ומכירותיה יותר מהוכפלו ללמעלה מחצי מיליארד דולר, הודות להצלחתו המסחררת של הכותר האחרון בסדרת המשחקים המצליחה. החברה גם העלתה את תחזיות הרווח וההכנסות להמשך השנה הודות למכירות גבוהות מהצפוי של GTA IV, הכותר הרביעי בסדרת Grand Theft Auto.



טייק טו רשמה רווח של 98.2 מיליון דולר, או 1.29 דולר למניה, ברבעון הכספים שהסתיים בסוף אפריל, לעומת הפסד של 51.2 מיליון דולר, או 71 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. מכירות החברה בתקופה המדווחות זינקו ביותר מ-160% לעומת הרבעון המקביל, ל-539.8 מיליון דולר - מעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 499.1 מיליון דולר.



טייק טו השיקה את GTA IV ב-29 באפריל, יומיים לפני סוף הרבעון. עם זאת, כבר ביום השקתו נמכרו ברחבי העולם 3.6 מיליון עותקים של המשחק. מכירות GTA IV בשבוע הראשון מאז הגעתו למדפי החנויות הסתכמו ביותר מחצי מיליארד דולר - היקף מכירות אשר הפך את השקת המשחק לאחת המכניסות ביותר בתולדות מגזר הבידור.



GTA IV צפוי להיות כותר משחקי הווידיאו הנמכר ביותר בעולם השנה, ואנליסטים רבים צופים מכירות של יותר מ-10 מיליון יחידות. נכון לסוף חודש מאי, נמכרו 8.5 מיליון יחידות של המשחק, מסרה טייק טו.



אלקטרוניק ארטס (סימול ERTS), יצרנית משחקי הווידיאו הגדולה בעולם, הגישה מוקדם יותר השנה הצעת רכש עוינת עבור טייק טו לפי שווי של 2 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully