וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס נשואה קיבל את כשרות הבד"צ

נתי טוקר

6.8.2008 / 7:07

יציע שש קרנות שיחוייבו להשקיע באפיקים שואושרו לפי ההלכה, ללא חשש ממעורבות בתחומים אסורים כמו ריבית, חמץ בפסח וחילול שבת

בית ההשקעות אקסלנס נשואה קיבל את כשרות בד"צ העדה החרדית לשש קרנות נאמנות שמשקיעות בהתאם לחוקי ההלכה ואישור על היתר עסקה שמונע את איסור הריבית.

זהו בית ההשקעות הראשון שמקבל אישור של ועד הפיקוח להשקעות ופיננסים של הבד"צ. בעקבות זאת, אקסלנס מתכוונת להגביר את מאמצי השיווק במגזר החרדי.

"המגזר החרדי לא טופל עד היום באופן נכון בכל הקשור לשוק ההון", אומר גלעד שמעוני, מנכ"ל אקסלנס קרנות נאמנות. "לא נתנו לו מענה בהתאם לצרכים שלו. בנוסף, החוק המחייב קרן פנסיה לכל עובד יכניס את המגזר לתחום הזה בעל כורחו".

לדבריו, 98% מהמגזר החרדי סומכים על כשרות הבד"צ, וההכשר יעניק לאקסלנס עדיפות.

ועד הפיקוח של הבד"צ הוקם השנה כדי להתאים מסלולי חיסכון והשקעה מיוחדים למגזר הדתי והחרדי. "משקיעים שומרי תורה גילו לא פעם, גם בלי שידעו, כי השקיעו בחברות לא כשרות, כלומר, חברות שפעילותן כרוכה בעבירה על חוקים הלכתיים", הסביר חנוך הירשוביץ, המשמש יועץ לבד"צ.

עד כה לא היה גוף כשרות ממוסד שהעניק כשרות לאפיקי השקעה, מלבד הרב אריה דביר, שאישר מסלולי השקעה לבית ההשקעות הדתי הילת שוהם ולקרנות של מרכנתיל דיסקונט. באחרונה הקים הדס ארזים בית השקעות מיוחד למגזר החרדי - הדס מלכות - וגם הוא מנהל מגעים מתקדמים לקבל את כשרות הבד"צ.

בבד"צ אומרים כי קרנות הנאמנות הכשרות יהיו מחויבות בתשקיף שלהן להשקיע אך ורק באפיקי ההשקעה ואחזקות שנבדקו ואושרו לפי ההלכה, ללא חשש ממעורבות בתחומים אסורים כמו ריבית, חמץ בפסח וחילול שבת.

שמעוני טוען כי "הגבלות הכשרות לא ישפיעו על התשואה של הקרנות. הצגנו לבד"צ את הקרנות עם התשואות הכי טובות שלנו שעונות על דרישות ההלכה".

בבד"צ החתימו את אקסלנס על מסמך סודיות לגבי הסדר הכשרות ואפיקי ההשקעה המותרים. זאת, ככל הנראה, בשל חשש כי גופי כשרות מתחרים ינסו להעניק גם הם כשרות. לדברי שמעוני, מדובר בקרנות נאמנות קיימות שמשקיעות באיגרות חוב ממשלתיות וברכיב מנייתי באמצעות תעודות סל. "בתוך ההגדרות האלה יש לנו דפים שלמים של מגבלות במה מותר לנו להשקיע ובמה לא", אמר.

מנתונים של מכון המחקר מותגים בעבור המחלקה החרדית במשרד הפרסום מקאן אריקסון עולה כי 42% מהחרדים, שהם כ-50 אלף בתי אב, נוהגים להפריש כסף לחיסכון על בסיס חודשי, בסכום ממוצע של 825 שקל. כלומר, היקף החיסכון וההשקעה הכולל במגזר החרדי מגיע לכ-500 מיליון שקל. אפיקי החיסכון הדומיננטיים במגזר הם תוכנית חיסכון בבנק (41%) ופק"מ (19%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully