וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בשוק: הע"ל תוצא למכרז בין חברות הביטוח

אתי אפללו

6.8.2008 / 7:26

הממונה על שוק ההון פנה למנהלת קרנות הפנסיה הוותיקות יעל אנדורן כדי לבדוק אפשרות להעביר הקרן לניהולה

ואולם כבר כעת, הממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, מתמודד עם השאלה מה לעשות בקרן הפנסיה, המנהלת 5 מיליארד שקל לאחר ההלאמה.



ענתבי פנה באחרונה למנהלת קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, יעל אנדורן, שמנהלת בשלוש השנים האחרונות את שמונה קרנות הפנסיה שהולאמו עקב גירעונות, ובדק אפשרות להעביר לניהולה את קרן הע"ל.



עם זאת, בשוק מעריכים כי מכיוון שהקרן אינה נמצאת בגירעון אקטוארי, אין זה הכרחי להעביר אותה דווקא לניהולה של אנדורן, וייתכן כי המדינה תעדיף לערוך מכרז ולמכור את קרן הע"ל לאחת מחברות הביטוח, שתחזיק בה ותנהל אותה.



כיום מנהלות חלק מחברות הביטוח קרנות פנסיה ותיקות שלא הולאמו על ידי המדינה. חברת הביטוח כלל, למשל, מנהלת את הקרן הוותיקה עתודות. אם יוחלט להלאים את קרן הע"ל, הגוף המנהל יידרש לדאוג להשבת זכויות העמיתים שנפגעו בשל שורה של עסקות בעלי עניין בתוך הסתדרות העובדים הלאומית.



ענתבי מינה לקרן בודק מיוחד - עו"ד ארנון שגב - וקיבל ממנו בשבוע שעבר דו"ח מסכם ממנו עולה תמונה קשה, לפיה הנזק שנגרם לעמיתים מסתכם ביותר מ-100 מיליון שקל. לפי הערכות, שני המוקדים הבעייתיים העיקריים העולים מהדו"ח הם עסקת דש איפקס וכספים שהוזרמו למלון הוד המדבר שעל שפת ים המלח. הקרן, שהשתלטה על בית ההשקעות דש איפקס, מכרה את מניותיה להע"ל (החברה האם שלה), ולפי הערכה קיבלה תמורת המניות מחצית משוויין הריאלי.



המוקד הבעייתי השני הוא הזרמות הכספים הגדולות למלון הוד המדבר שבבעלות הקרן. הזרמות הכספים עולות בעשרות מיליוני שקלים על שוויו הריאלי של המלון, ולכן קשה להסביר אותן.



קרן הע"ל דחתה את מסקנות הבודק וציינה כי תפריך אותן בשימוע. מקרנות הפנסיה הוותיקות נמסר בתגובה: "עדיין לא הגיעה פנייה רשמית מענתבי בעניין קרן הע"ל". משרד האוצר סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully