וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבת הזהויות הגדולה בהיסטוריה: 11 בני אדם הואשמו בארה"ב בגניבת 40 מיליון מספרי אשראי

אשר שכטר

6.8.2008 / 9:36

11 הנאשמים הם חלק מרשת פשיעה בינלאומית שגנבה מספרים של כרטיסי ואשראי חיוב מבנקים וקמעוניות בארה"ב

הנאשמים – שלושה מהם אזרחי ארה"ב והשאר אזרחי אסטוניה, אוקראינה, בלארוס וסין – הם חלק מרשת פשיעה שהשתרעה מארה"ב ועד למזרח אירופה ומזרח אסיה. הם הואשמו בקשירת קשר, חדירה למחשבים, הונאה וגניבת זהויות, לאחר שעשו שימוש בשיטות פריצה מתוחכמות כדי לחדור למחשבים של מוסדות ופיננסיים וחנויות בעלי חיבור אינטרנט אלחוטי וגנבו ססמאות ומספרים של כרטיסי אשראי. אחד מהחשודים, הידוע רק בכינויו ברשת Delpiero, טרם נלכד.



לדברי הרשויות האמריקאיות, בין הקמעוניות שנפלו קורבן במסגרת הפרשה היו בארנס אנד נובל, DSW, TJX ובוסטון מרקט. "מדובר במקרה הגדול והמורכב ביותר של גניבת זהויות שאי פעם חקרנו", אמר שר המשפטים האמריקאי, מייקל מוקסי במהלך מסיבת עיתונאים בבוסטון. בחקירת ההונאה, אמר מוקסי, השתתפו רשויות אכיפה גם ממדינות אחרות כגון גרמניה וטורקיה.



"מקרים כאלה משגרים מסר ברור לגורמים שמנסים לעשות שימוש לרעה ברשתות המחשבים שלנו כדי לגנוב מידע ולפגוע באנשים ובעסקים שומרי חוק: אם תעשו כן, אנחנו נאתר אתכם בכל מקום בעולם, נעצור אתכם ונשלח אתכם לכלא", אמר מוקסי, שהוסיף כי "מיליוני אמריקאים סובלים מגניבת זהותם מדי שנה. העלויות השנתיות של פשעים כאלה עבור אזרחים ועסקים בארה"ב מסתכמות במיליארדרים".



לדברי התביעה, ההונאה החלה ב-2003 והמשיכה עד השנה הנוכחית. בפברואר 2007 התגלה כי הרשת הקמעונית TJX סבלה פריצת מידע שהובילה לגניבתם של לפחות 45 מיליון מספרים של כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב מלקוחותיה בארה"ב, בריטניה וקנדה החל מ-2005. התובע הכללי של בוסטון, מייקל סאליבן, אמר כי הכנופיה שתלה תוכנות רחרוח (sniffer) במחשביהם של בנקים ורשתות קמעוניות בארה"ב, ואחסנה את המידע בשני שרתים באוקראינה ובלטביה – אחד השרתים מאחסן מידע על 25 מיליון כרטיסי אשראי, בעוד שהשני כולל מידע על 16 מיליון מספרים.



השר האמריקאי לביטחון פנים, מייקל צ'רטוף, אמר כי האזרחים הלא אמריקאים שהואשמו הם חברים ברשת בינלאומית העוסקת בגניבת כרטיסי אשראי ופועלת במזרח אירופה, בפיליפינים, בסין ובתאילנד. מנהיג הכנופיה, אלברט "סגווץ'" גונזלס, צפוי לעמוד בפני מאסר עולם אם יורשע.



"האישומים שהוגשו היום ממחישים את האיום הגובר שעמו נאלץ כל אמריקאי להתמודד במאה ה-21 – העובדה ששמו של אדם וזהותו הם הנכסים הגדולים ביותר שלו", אמר צ'רטוף. לדברי מוקסי, לא ניתן להעריך את סכום הכסף שהצליחו הנאשמים לגנוב באמצעות ההונאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully