וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי השכונה הכי ירוקה בעיר? מדריכים סביבתיים של החברה להגנת הטבע יסייעו במתן מידע סביבתי

גיא ליברמן

6.8.2008 / 9:57

החברה להגנת הטבע מכשירה מדריכים שימנו את הגורמים הסביבתיים והבריאותיים המשפיעים על סביבת המגורים



האם השכונה שבה אנו גרים - או מתכוונים לגור - היא בעלת מאפיינים סביבתיים התורמים לבריאותנו או פוגעים בה? מדריך סביבתי חדש עומד לענות על השאלה הזאת.



בשלב הראשון עתיד המדריך - שיתפרסם גם באינטרנט - להגדיר את הפרמטרים המגדירים שכונה כירוקה. בשלב מתקדם הוא עתיד לבחון שכונות מסוימות ולדרג את מידת ה"ירוקות" שלהן. מאחורי היוזמה לכתיבת המדריך עומדות פנינה קפלן ונעמי צור מצוות בריאות וסביבה בשלוחה הירושלמית של החברה להגנת הטבע.



המדריך יכלול הערכה של ההשפעות הבריאותיות החיוביות והשליליות של גורמים סביבתיים. מצד אחד, הוא יזהה יתרונות סביבתיים - כגון קרבה לתחבורה ציבורית, שטחים ירוקים, שבילי הליכה ואופניים ודיור החוסך אנרגיה ומים. מצד שני, הוא יתאר סיכונים אפשריים, כגון קרבה למקורות קרינה אלקטרו-מגנטית, זיהום אוויר וזיהום קרקע. לפי הפרמטרים האלה נוכל להעריך - על ידי בדיקה עצמית של סביבתנו - עד כמה השכונה והבית שבהם אנו חיים מושפעים מגורמים סביבתיים ובריאותיים.



בשלב הבא ייבנו מודלים בשלוש שכונות, שבהן ימופו הגורמים הסביבתיים. בשלב זה אפשר יהיה להיכנס לאתר האינטרנט של המדריך, להזין כתובת ולקבל מידע מפורט על השכונה. המיפוי והמידע יוצגו ב"מפה הירוקה" של החברה להגנת הטבע. בשלב הבא יהיה ניתן לבדוק שכונות נוספות על פי אותו דגם.







המיזם כבר זכה בעידוד מצדם של תורמים. קרן פורד, שהעניקה השנה 100 אלף דולר למיזמים סביבתיים, החליטה לתת ליוצרות המדריך מענק בסך 4,500 דולר. לדברי צור, תורמת אנונימית מירושלים הודיעה גם היא על תמיכה במדריך ותרמה סכום כסף גדול שיעזור ביצירתו.



קפלן מקווה שהמדריך יהווה בסיס לשיקול דעת אצל אנשים שנושא הסביבה והבריאות קרוב ללבם. "אנחנו מאמינות כי המדריך יהווה חלק ממכלול השיקולים של אנשים בבחירת מקום מגוריהם", היא אומרת. "נושא איכות הסביבה נהפך לחשוב בסדר היום של אנשים, ולכן יש חשיבות גדולה למדריך מסוג זה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully