וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הנפט צלל כבר 20% מהשיא של 147 דולר לחבית

TheMarker

6.8.2008 / 10:06

בבית ההשקעות מציינים גם שהדולר רושם שיא מול השקל ונסחר ב-3.545 שקל לדולר כעת

בהתאם לצפיות פרסם אתמול הפדרל ריזרב כי הריבית בארה"ב תיוותר ללא שינוי ברמה של 2% אך לא יצאה כל הכרזה שעשויה לרמוז באופן ממשי על המהלכים הצפויים לחודשים הבאים. ההחלטה התקבלה ברוב של 10 קולות מול 1 בלבד. השטר הירוק שומר על יציבות כנגד המטבעות העיקריים.
כעת נסחר ה סביב הרמות של 1.546 אל מול ה, סביב הרמות של 108.2 אל מול ה היפאני וסביב הרמות של 1.9955 אל מול ה הבריטי.



הפדרל ריזרב החליט שלא לקחת החלטה והותיר את המצב ללא שינוי, אמנם לא התקבלו רמזים ממשיים לגבי המדיניות הצפויה בארה"ב ועדיין קיימת סכנה מהאטה כלכלית במשק אך בהינתן סיכוני האינפלציה אין לשלול העלאת ריבית של כרבע אחוז בחודש אוקטובר הקרוב.
הדולר נסחר ברמות שיא של חודש אל מול היורו והין, למרות התמונה המעורפלת שהותיר אחריו הבנק המרכזי המומנטום נשמר עם השטר הירוק.



היחלשותו של הדולר הניו זילנדי מושכת כותרות רבות ברקע האטה כלכלית הצפויה בכלכלה המקומית. הצפייה היא לקיצוצי ריבית בחודשים הקרובים ולכן קיימת נטישה של המטבע.



כעת נסחר הצמד ניו זילנדי/דולר ארה"ב סביב הרמות של 0.7265 דולר ארה"ב לקיווי - שפל שלא נראה מאז סוף ספטמבר 2007.
על פי הרושם שמתקבל מהמדיניות המוניטרית אותה מציג הבנק המרכזי בניו זילנד מגמת הירידה עשויה להימשך גם בחודשים הבאים. היום נפנה את תשומת הלב לנתוני האבטלה והמשרות החדשות מניו זילנד בשעות הלילה המאוחרות, אלה עשויים להכביד על המטבע הניו זילנדי.



נתוני הזמנות הייצור יגיעו מגרמניה בשעה 13:00, יש לזכור שמדובר בכלכלה הגדולה בגוש היורו ולכן השפעתה בלתי מבוטלת על המטבע האירופי.
ציפיות הכלכלנים הן לעליה של 0.4% בהזמנות, כל נתון גבוה מכך עשוי לתמוך ביורו לפחות לטווח הקצר.



דולר/שקל:



אתמול נגע הדולר ברמות של 3.56 שקל לדולר - שיא שלא נראה מאז אמצע חודש אפריל.
המגמה של הצמד מונעת ברובה על ידי כיוונו של הדולר בזירה הגלובלית.
חולשתו של השקל הינה בלתי נמנעת ברקע התאוששותו של הדולר אל מול מרבית המטבעות בעולם, זאת למרות מספר חדשות טובות לשטר הישראלי ובניהם השלמת השלב הראשון בתהליך הקבלה לארגון ה-OECD (ארגון המדינות המפותחות), כמו כן אמש התבשרנו על עליה של 1.2 מיליארד דולר ביתרות המט"ח לרמה של 32.5 מיליארד דולר.
כעת המומנטום נשמר עם הדולר כשרמת ההתנגדות המשמעותית הבאה ניצבת על 3.65 שקל לדולר. כעת נסחר הדולר סביב הרמות של 3.545 אל מול השקל.



זהב:



המתכת היקרה משילה עוד 3% מערכה ברקע הירידות בשוק הסחורות כולו והתחזקותו של הדולר. מכירות חיסול בשוק הסחורות מובילות לגל של מימושים, תרמה לכך התחזקותו של הדולר בימים האחרונים. "עם הצהרתו של הפד כי ימשיך לעקוב מקרוב אחר האינפלציה לצד הירידות במחירי הנפט לאחרונה לסוחרים אין תמריץ ממשי לקנות זהב בימים אלה", כך נמסר מטריידר סחורות בכיר בסיטי של לונדון. כעת נסחר חוזה עתידי על הזהב סביב הרמות של 875 דולר לאונקיה.



נפט:



הנפט, המכונה הזהב השחור, ממשיך את המגמה הדובית ורשם אמש צניחה של יותר מ-2% במחיר.
כעת נסחר חוזה עתידי על הנפט סביב הרמות של 118.6 דולר לחבית. מאז נסחר הנפט בשיא של 147 דולר לחבית רשם מחיקה של כמעט 20% במחיר. המימושים החדים מונעים בצל האטה גלובלית ובעיקר חזרתו של הדולר להתחזק, הריבית בארה"ב מוצאת תחתית והצפייה היא שהעלאות ריבית עתידיות ימשיכו לחזק את הדולר ולצנן את האינפלציה. מבחינה טכנית רמת התמיכה המשמעותית הבאה ניצבת סביב 110 דולר לחבית.
היום יפורסם מלאי הנפט השבועי מארה"ב עם צפי לעלייה של 100 אלף חביות, עלייה גבוהה מכך עשויה לדרדר את המחיר באופן חד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully