וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק טולדנו משך תשומת לב בכלכלה הישראלית לאחר שדווח כי ניהל מגעים עם ליאו נואי ושעיה בוימלגרין

אורה קורן

6.8.2008 / 11:07

טולדנו נולד בנצרת עילית ובשנת '99 הגיע למיאמי ■ הוא החל את הקריירה כסוכן משכנתאות בפלורידה ■ הונו האישי של טולדנו מוערך ב-100-200 מיליון דולר ■ אשתו ליאת היא קרובת משפחה של האחים ניר ואלי ברקת שרכשו בעבר 50% מחברת צ'ק פוינט

מאת מיכאל רוכוורגר ואורה קורן



עד אתמול שמו של איש העסקים הישראלי לשעבר איציק טולדנו לא הופיע במדורי הכלכלה בעיתונות הישראלית. אך נדמה כי כעת המצב עומד להשתנות.



אתמול, ביום אחד, דווח כי טולדנו נמצא בדרך לרכישת השליטה במלון שרתון סיטי טאואר ברמת גן תמורת 150 מיליון שקל מידי שעיה בוימלגרין. מלון סיטי טאואר כולל 167 חדרים ומניב הכנסות שנתיות של 4 מיליון דולר. העסקה צפויה להיחתם בשבוע הבא. בוימלגרין מחזיק ב-33% מהמלון באמצעות אזורים תיירות. יצחק תשובה מחזיק ב-33% מהמלון באמצעות פרדייז.



במקביל נודע ל-TheMarker כי טולדנו מצוי במגעים עם ליאו נואי באשר לכניסה לגרעין השליטה בחברת הנדל"ן בריטיש ישראל, מה שעורר את תשומת לבה של הקהילה העסקית הישראלית. המגעים לרכישת 50% ממנה מתנהלים סביב שווי של 2 מיליארד שקל - בכ-50% יותר מהשווי שבו היא נסחרת כיום.



טולדנו אינו היחיד שעמו מנהל נואי מגעים להכנסת שותף בבריטיש ישראל. באחרונה פורסם כי המגעים מתנהלים גם עם חברות ביטוח וגופים מוסדיים גדולים.



מנייתה של חברת בריטיש, שפעילותה ממוקדת בישראל, רשמה מתחילת השנה תשואה שלילית של 8.5% בלבד, לעומת צניחה של עשרות אחוזים בחברות הנדל"ן הישראליות האחרות.



רשת קניוני ישראל מקבוצת בריטיש ישראל השקעות מונה 16 קניונים בישראל. שווי הנכס בברוטו (לפני ניכוי התחייבויות) של הקניונים בקבוצת בריטיש ישראל הרשום בספריה הוא כ-5 מיליארד שקל.



חלומם של ישראלים רבים



סיפורו של טולדנו הוא במידה רבה חלומם של צעירים ישראלים רבים. טולדנו, חובש כיפה שחורה, נולד בנצרת עילית. לאחר שעסק בסחר מכוניות ועבודות שיווק נוספות, הגיע ב-99' למיאמי, יחד עם ליאת, חברתו אז ואשתו כיום, ואם ששת ילדיו.



טולדנו החל את הקריירה בארה"ב כסוכן משכנתאות בבנק מקומי בפלורידה, והתגלה כאיש שיווק נמרץ שידע לסגור עסקות ולהרוויח עמלות גבוהות. שנה אחרי שהחל לעבוד בבנק בפלורידה ביצע טולדנו עסקה ראשונה בעצמו. הוא רכש נכס באזור אורלנדו, שהיה בפשיטת רגל, תמורת 2.5 מיליון דולר, ובעזרת השבחה מכר אותו תקופה קצרה לאחר מכן תמורת 7 מיליון דולר.



ב-2001 הקים טולדנו את חברת סקיי דיוולופמנט (Sky Development). החברה המתמחה ברכישת נכסים מוזנחים בעלי פוטנציאל השבחה ניצלה את שנות הגאות בענף כדי להתרחב. כיום מחזיק טולדנו בפורטפוליו של נכסים בתחום הבנייה למגורים ונדל"ן מניב בארה"ב המוערך ב-230 מיליון דולר. ההון העצמי של החברה נאמד ב-92 מיליון דולר. סקיי דיוולופמנט מעסיקה 30 עובדים ומשתמשת בשירותי מיקור חוץ לצורך ביצוע פרויקטים שונים. גווין סוסמן, יהודי אמריקאי, ששימש כמנכ"ל הבנק במיאמי שבו החל טולדנו את צעדיו, מכהן כיום כסמנכ"ל תפעול של סקיי דיוולופמנט.



כדי לנצל את המשבר הנוכחי הקימה החברה צוותים שונים שתרים בארה"ב אחר "מציאות". באמצע 2005 רכש טולדנו שכונה סגורה, שכללה 506 יחידות דיור בלאס וגאס, נוואדה, תמורת 59 מיליון דולר. לאחר מכן ביצע קונדו קונוורשן (המרה למכירת דירות באופן סיטוני לקמעוני) ומכר את הפרויקט 10 חודשים לאחר מכן תמורת 109 מיליון דולר. עסקה דומה ביצע טולדנו בעיר פורט אורנג' בצפון פלורידה. בפורט אורנג' הוא רכש שכונת מגורים יוקרתית שכללה 234 יחידות דיור תמורת 24 מיליון דולר. הוא מכר אותה ב-44 מיליון דולר שמונה חודשים מאוחר יותר.



בנוסף, מחזיק טולדנו בבית החולים הממשלתי ממוריאל פמברוק, שנחשב אחד מעשרת בתי חולים הממשלתיים המובילים בפלורידה, תמורת 32 מיליון דולר. כיום שוויו של בית החולים (כולל הקרקע הצמודה אליו) מוערך ביותר מ-70 מיליון דולר.



לפני כמה חודשים רכש טולדנו תמורת 47 מיליון דולר את שכונת המגורים הסגורה סאני איילס על קו החוף במיאמי תמורת 47 מיליון דולר. כיום שווי הפרויקט מוערך ב-80-90 מיליון דולר.



טולדנו לא פרש לגמרי מעסקי הבנקאות, שכן הוא מחזיק ב-10% בבנק מרקיז במיאמי, ונחשב בעל המניות הגדול בבנק. בהסתמך על עסקי הנדל"ן והבנקאות הונו האישי של טולדנו מוערך ב-100-200 מיליון דולר. טולדנו מתגורר עם משפחתו בבית מפואר בשכונת הווילות פורט-לידרדל ליד מיאמי.



אשתו ליאת היא קרובת משפחה של האחים ניר ואלי ברקת, שהונם האישי מוערך ב-150-200 מיליון דולר. זאת, לאחר שרכשו בעבר 50% מחברת התוכנה צ'ק פוינט, כשזו היתה סטארט-אפ קטן וידעו למכור את המניות תוך כדי גריפת רווחים אדירים זמן קצר אחרי הנפקתה בבורסה. ניר ברקת הוא חבר מועצת עיריית ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully