וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל מגיבים להורדת דירוג האשראי: מעלות ביצעה הכללות לענף הנדל"ן ופרסמה נתונים מטעים

TheMarker

6.8.2008 / 11:27

מהחברה הגיע דיווח נוקב לגבי התנהלות מעלות בעריכת הדו"ח. אפריקה ישראל מתכוונת לפנות ל-S&P בתלונה


אפריקה ישראל דוחה על הסף את הודעת מעלות על הורדת דירוג החברה מ-AA ל-A. החברה סבורה כי, העבודה של מעלות נעשתה באופן שטחי, לא ענייני ולא מקצועי, בלחץ ובחיפזון וזאת, מבלי, שנערכה אנליזה מיומנת, יסודית ועניינית של עסקי החברה. גישתה של מעלות מושפעת, בין היתר, מה"סנטימנט" השלילי בעולם כלפי ענף הנדל"ן, מבלי שמעלות התעמקה בפעילות החברה ומבלי שגילתה הבנה במאפייני הפעילות של חברה יזמית לעומת חברה העוסקת בנדל"ן מניב.



התבטאותה של גב' דורית סלניגר, מנכ"ל מעלות, לפיה יש להוריד את דירוג האשראי של כל חברות הנדל"ן הפעילות בחו"ל, מעידה על התייחסות כוללנית העוסקת ב"מגמות" ו"אופנות" ולא על בסיס התייחסות ספציפית ומנומקת. פירוט הסיבות שניתנו לחברה על הורדת הדירוג הינם ברמת מקרו כלכלית, סקטוריאלית וללא התייחסות עניינית לחברה,וללא בדיקת נושא החזר חוב ברמת הפרויקטים.



הודעתה של חברת מעלות על הורדת הדירוג הינה, לכל הפחות, תמוהה וזאת, על רקע השינוי הדרסטי שחל בעמדתה מינואר 2008, מועד בו הודיעה על דירוג אשראי של החברה ברמה של AA.



לפי מיטב ידיעת החברה, לא חל מאז ועד היום שום שינוי בפרמטרים על בסיסם קובעת מעלות את הדירוג ולא התקבלה על ידי החברה שום הודעה על שינוי המתודולוגיה העומדת בבסיס האנליזה של מעלות.



כאמור, החברה דורגה בינואר השנה על ידי מעלות ב-AA. מאז, בשונה מהאמור בדו"ח מעלות, חל שיפור במרבית האינדיקטורים:
• בניגוד לאמור בדו"ח מעלות, לחברה הנהלה בכירה מנוסה ומקצועית, בכל מוקדי פעילותה בעולם, בראשותו של מר איזי כהן, מנכ"ל מנוסה ומוערך, בעל עבר עשיר בניהול מערכות פיננסיות גדולות.



• הון החברה ליום ה-31 למארס 2008 (טרום הנפקת ההון בסך של 1 מיליארד שקל) מסתכם בכ-10 מיליארד שקל.



• סך המזומנים ומסגרות פנויות של החברה להיום עומד על כ-6.2 מיליארד שקל.



• בניגוד לאמור בדו"ח מעלות, חלה ירידה בחוב לזמן קצר מ-7 מיליארד שקל (דו"ח ספטמבר 2007 שהיה ידוע בינואר 2008) ל-5 מיליארד שקל (משוער ל-30 ליוני 2008) וזאת במסגרת האסטרטגיה של החברה להגדיל את מרכיב ההלוואות לזמן ארוך על חשבון מרכיב ההלוואות לזמן קצר.



• בניגוד לאמור בדו"ח מעלות, בהתאם למדיניות שקבעה לעצמה, החברה מפזרת סיכונים על ידי פיזור גיאוגרפי ואיזון בין תחומי פעילותה השונים.



• בניגוד לאמור בדו"ח מעלות, החברה מגדילה באופן עקבי את מרכיב הנדל"ן המניב בהקמה לעומת מלאי הקרקעות.



• בניגוד לאמור בדו"ח מעלות, קיים ליווי פיננסי סגור למרבית הפרויקטים של החברה, בכל האיזורים, עד לתום חיי הפרוייקט



• בניגוד לאמור בדו"ח מעלות, החברה הינה אחד הגופים היחידים אשר השיגו וממשיכים להשיג ליווי פיננסי לפרויקטים בתקופה זו, כ-4.5 מיליארד שקל.



• בניגוד לאמור בדו"ח מעלות, לחברה אין כל קשיי מימון בארה"ב ולכל הפרויקטים ליווי פיננסי סגור לטווח בינוני ומעלה.



• בניגוד לאמור בדו"ח מעלות, מאז פרסום דו"ח מעלות בינואר, לא נכנסה החברה לפעילות יזמית באף מדינה חדשה.



• בניגוד לאמור בדו"ח מעלות, לפיו לחברה ישנה "חשיפה" לדרום אמריקה - לחברה אין חשיפה לדרום אמריקה. חשיפה זו מסתכמת בפרויקט ספציפי אחד בפנמה ובהשקעה של כ-10 מיליון דולר מתוך סך נכסים של כ-10.5 מיליארד דולר ברחבי העולם (פרומיל אחד).
•
כמו כן ציינה החברה כי, מעלות לא שיתפה פעולה עם החברה במהלך פגישות שנערכו בין הצדדים, סרבו להצעתה של החברה לבקר באתרי החברה בעולם ולא ירדה לעומקם של הפרויקטים השונים של החברה. כל אלה מעידים, שוב, על ניתוח סקטוריאלי כללי בלבד והיעדר התייחסות עניינית לעסקי החברה.



כל האמור לעיל עומד בניגוד לדו"ח של חברת מדרוג, אשר ערך אנליזה יסודית של עסקי החברה, תוך ניתוח מעמיק של פרויקטי החברה ואשר הביאו להשארת דירוג החברה ב-AA2 והכנסת החברה ל-Negative Outlook.



בכוונת החברה לפנות להנהלת S&P על מנת לקבל הבהרות לגבי אופן ההתנהלות של הסניף הישראלי והעומדים בראשו, זאת לאור שורת ההחלטות התמוהות, אשר עלולות להסב נזק בלתי מוצדק לעסקי החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully