וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הכרייה האנגלית-שווייצית אקסטרטה הציעה לרכוש את חברת הכרייה לונמין תמורת 10 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

6.8.2008 / 11:28

אקסטרטה דיווחה היום על ירידה של 8.5% ברווחיה במחצית הראשונה של 2008



ענקית הכרייה האנגלית-שווייצית אקסטרטה, יצרנית הנחושת הרביעית בגודלה בעולם, הגישה היום הצעת רכש בסך 5 מיליארד ליש"ט (9.8 מיליארד דולר) לחברת הכרייה הבריטית לונמין, במטרה להגדיל את מספר המכרות שלה בדרום אפריקה ולהגדיל את תפוקת הפלטינה של החברה.



לפי תנאי העסקה, אקסטרטה הציעה 3.3 ליש"ט למניה במזומן עבור כל מניה של לונמין - מחיר המשקף פרמיה של 42% על המחיר בו ננעלה מניית החברה אתמול. מאקסטרטה נמסר כי החברה כבר צברה נתח של 8% ממניות לונמין, שנפלו מאז תחילת השנה ב-25%.



מנכ"ל אקסטרטה, מיק דיוויס, מתכנן להוביל תהליך של ארגון מחדש בלונמין, לאחר שהתפוקה במכרות שבבעלות החברה בדרום אפריקה ירדה בחדות בשנים האחרונות בשל כשלים טכניים. אקסטרטה, ש-34% ממניותיה נמצאות בשליטת ענקית הסחורות גלנקור, הוציאה יותר מ-28 מיליארד דולר על רכישות בתחומי הנחושת, הניקל והפחם בשש השנים האחרונות. רכישת אקסטרטה תהפוך את החברה ליצרית הפלטינה השלישית בגודלה בעולם.



בהודעה נפרדת, מסרה אקסטרטה כי רווחה במחצית הראשונה של 2008 ירדו ב-8.5% ל-2.75 מיליארד דולר, לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד רשמה החברה רווח חד פעמי ובעקבות ירידה במחירי הנחושת, הניקל והאבץ. הכנסותיה של אקסטרטה עלו ב-13% במהלך המחצית הראשונה של השנה ל-16.1 מיליארד דולר. למרות הירידה ברווחים, עקפו תוצאותיה של אקסטרטה את תחזיות האנליסטים, שצפו כי החברה תרשום רווח חצי-שנתי 2.6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully