וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדולר יגיע השנה ל-3.8 שקלים לפחות"

טל לוי

6.8.2008 / 12:38

כך מעריכים בבנק ההשקעות סיטי. סבורים, כי "סימני ההאטה עדיין אינם נראים בישראל" ומדגישים כי זוהי תמונת המצב "לפי שעה בלבד"

"הצמיחה בישראל נותרה יציבה לפי שעה" כך מעריכים בבנק ההשקעות סיטי (לשעבר סיטיגרופ). בבנק כותבים כי בנק ישראל מזהיר בתקופה האחרונה מפני האטה שמקורה בהאטה בארה"ב, אולם לפי שעה הדבר עדיין אינו קורה. "לאחר צמיחה בקצב שנתי של 5.4% ברבעון הראשון של 2008 וצריכה פרטית חזקה, סימני ההאטה עדיין אינם נראים בישראל", כותבים שם ומדגישים כי זוהי תמונת המצב "לפי שעה בלבד".

הריבית תעלה, השקל יחלש

בסיטי מעריכים כי בסוף 2008 יגיע שער החליפין לרמה של 3.80 שקלים, כאשר הטעות יכולה להיות כלפי מעלה - כלומר שער החליפין יהיה לפחות 3.80 שקלים אם לא גבוה מכך. בבנק מפרשים את דבריו של אקשטיין, לפיהם בנק ישראל ימשיך להתערב בעתיד בשוק המט"ח בכדי לווסת את שער המטבע. להערכת סיטי בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.5% עד סוף 2008, כאשר העלאה זו תתבצע בשני צעדים של 0.25% כל אחד. כיום עומדת ריבת בנק ישראל על 4%.

בסיטי מתייחסים לדבריה של ראש מחלקת המחקר בבנק ישראל, קרנית פלוג, ודבריו של המשנה לנגיד בנק ישראל, צבי אקשטיין, אשר פורסמו ב-TheMarker. למעשה, הסקירה של סיטי לא מחדשת הרבה ועיקרה בסיכום האירועים האחרונים בתחום המקרו ובמעקב ההדוק שמבצע בנק ההשקעות על הנעשה בישראל.

פלוג ציינה לפני יומיים כי יש סימנים לכך שישראל נכנסת להאטה. בסיטי מתייחסים גם לדבריו של אקשטיין שציין כי לאחר שבנק ישראל יסיים לרכוש 10 מיליארד דולר - הוא יפסיק להתערב בשוק המט"ח. כיום רוכש הבנק 100 מיליון דולר מדי יום והתחזית היא שהבנק יסיים את המכסה שקבע בעוד חודשיים-שלושה.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר
  • סיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully