וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזריאלי לא היה מרוצה מתשואת הקניונים של לבייב

עדי דברת

6.8.2008 / 12:57

כך טוען גורם המקורב לעסקה שפוצצה שלשום. אפריקה ישראל הודיעה היום לבורסה על ביטול המו"מ בשל בעיות מימון של עזריאלי

יומיים אחרי שהעסקה בין אפריקה ישראל לעזריאלי עלתה על שרטון, אומר גורם מקורב לעסקה כי עזריאלי החליט לסגת מכמה סיבות, ביניהן בעיות רישוי עסקים בקניונים של אפריקה ברמת אביב, ירושלים וחיפה. אותו גורם אמר ל-TheMarker כי סיבה נוספת במערך השיקולים של דוד עזריאלי הייתה התשואה שהיה אמור להניב קניון רמת אביב - 5.5%. בשעה האחרונה עברה המנייה מעליות של 1.5% לירידות של 1.6%, ויורדת הכי הרבה במדד המעו"ף.

עזריאלי, לדברי המקורב, נוהג לערוך עסקאות בעלות תשואה גבוהה בהרבה. עוד סיפר המקורב כי אפריקה ישראל הסכימה להוריד את סכום העסקה לכדי 1.75 מיליארד שקל, כאשר המגעים התנהלו בתחילה סביב שווי של 1.8-2 מיליארד שקל.

קבוצת אפריקה ישראל הוציאה הודעה לבורסה לניירות ערך על ביטול המשא ומתן. היום בבוקר הודיע מנחם עינן, נשיא קבוצת עזריאלי, לאיזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, על סיום המשא ומתן מבחינת עזריאלי. כפי שפורסם ב-TheMarker לפני כיומיים עסקת עזריאלי-אפריקה עלתה על שרטון בשל העלאת הריבית במשק שגרמה לגידול בעלויות המימון של העסקה - דבר שהפך אותה לפחות כדאית בעבור עזריאלי. קבוצת עזריאלי נמצאת במגעים לרכישת זכויותיה של אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל בחמישה נכסים מניבים בישראל, בהם קניון רמת אביב (73%) וקניון סביונים ביהוד (100%). המגעים התנהלו סביב היקף עסקה של 1.8-2 מיליארד שקל. שווי קניון רמת אביב, לפי העסקה, אמור היה להסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל, שמשקף לנכס תשואה אטרקטיווית של כ-5.5% בשנה. אפריקה נכסים לא ציינה מהם שלושת הנכסים הנוספים העומדים למכירה, אך ככל הנראה מדובר היה בקניון סיטי סנטר בחיפה (45%), קניון לב תלפיות בירושלים (40%) ומרכז פנורמה בחיפה. השווי הכולל של תיק הנכסים המניבים של אפריקה נכסים בישראל מוערך ב-12-7 מיליארד שקל.

המגעים בין הצדדים ידעו עליות ומורדות. המגעים החלו לקרטע כבר לפני יותר משבועיים, כאשר ההסכם צפוי היה להיחתם בסוף השבוע שקדם לפרסום הידיעה, אולם נתגלעו מחלוקות בקשר למבנה העסקה. מאפריקה ישראל וקבוצת עזריאלי סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully