וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באקסלנס ובלידר חמים על מכתשים אגן לקראת פרסום הדו"חות: נוקבים במחיר יעד הגבוה ב-33% ממחיר המניה

רותם סלע

6.8.2008 / 12:54

בעקבות פרסום הדו"חות של המתחרות סבורים באקסלנס: "המספרים שיפורסמו מחר הם במידה רבה כבר בחוץ"

גלעד אלפר מבית ההשקעות אקסלנס מצביע על מספר אינדיקטורים מרכזיים לדו"חות החזקים שצפויה החברה, בראשותו של אברהם ביגר, להציג. "מכתשים אגן מדווחת על עלייה של כ-10% במחירי חומרי ההדברה שהיא מוכרת ביחס למחירם בשנה שעברה, עלייה שהיא חסרת תקדים. בנוסף, אנו מבינים כי המפעלים של מכתשים אגן עובדים בקרוב לתפוקה מלאה - אינדיקטור נוסף המצביע על שורת הכנסות חזקה בדו"חות הרבעון הקרוב", כותב אלפר.



אלפר סבור כי שולי הרווח הגולמי יעמדו על כ-34% ברבעון, "מרווח זה נמוך מהמרווח שהושג ברבעון הראשון, אך עומד על רמה זהה לזה של הרבעון המקביל אשתקד, אז עמד מחיר הנפט על כמחצית ממחירו היום. לתוצאה זו יכולה החברה להגיע על ידי קיצוץ העלויות - והעלייה במחירי חומרי ההדברה". למרות שאלפר חושש כי הירידה במחירי המזון תשפיע על מחיריהם של חומרי ההדברה, הוא שומר על המלצת "קנייה" לחברה, בעקבות הרבעון החזק.



יואב בורגן מאקסלנס שורי באותה מידה על מכתשים. "המספרים של החברה שיפורסמו מחר הם, במידה רבה, כבר בחוץ", כותב בורגן ומציין כי תוצאות מתחרותיה של החברה שכבר פורסמו מצביעות על התחזקות משמעותית, תוך "המשך מגמת הצמיחה החזקה של תעשיית הגנת הצומח".



בורגן מציין את תוצאותיה הטובות של חברת האגרו-כימיה השווייצית סינג'נטה, המהווה לתפיסתו את ההשוואה הטובה ביותר למכתשים: "תחום הגנת הצומח של סינג'נטה, המהווה כ-80% מסך פעילותה, הציג צמיחה מרשימה במהלך הרבעון השני, בנטרול השפעת שערי חליפין - המכירות גדלו בשיעור של 21%".



לנוכח העלאת המחירים של סינג'נטה, חוזה בורגן עליית מחירים של 3% במוצריה של מכתשים, וצופה כמו אלפר כי הרווחיות הגולמית תעמוד על 34.5% - וכן חוזה כי היעילות התפעולית תמשיך להשתפר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully