וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארכה הקפאת ההליכים של נידר; בעלי השליטה בנידר: חובות החברה מסתכמים בכ-32 מיליון שקל

נורית רוט

6.8.2008 / 14:48

ביהמ"ש: "אין בשלב זה אפשרות להכריע אם דין החברה להקפאה או לפירוק"



בהמשך לקביעתו מתחילת השבוע כי "נטייתי היא להאריך את צו הקפאת ההליכים לתקופה נוספת", הורה היום השופט יוסף שפירא על הארכת צו הקפאת ההליכים של החברה הציבורית עד ליום 11 לספטמבר.



לפני כעשרה ימים פנתה נידר, העוסקת בייזום ובנייה של פרויקטים למגורים ולמסחר, לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למתן צו הקפאת הליכים נגדה לתקופה של 3 חודשים, עקב מצוקה תזרימית. בבקשה נטען כי כלל חובותיה של החברה מסתכמים בכ-345 מיליון שקל. החובות למחזיקי אג"ח רגילות (סטרייט) הוערכו בבקשה בסך 77 מיליון שקל, והחובות למחזיקי אג"ח להמרה - בכ-29 מיליון שקל. בעלי השליטה בנידר, בני משפחת רחמין, הוסיפו כי חובות החברה כלפיהם מסתכמים בכ-32 מיליון שקל.



בהחלטתו מהיום, שניתנה בהמשך לדיון ארוך בבקשה שהתקיים ביום ראשון השבוע, סקר השופט את מצבת הנכסים של החברה, אל מול חובותיה לנושים השונים, וקבע כי ההפרשים הגדולים בהערכת הנכסים על ידי החברה לעומת הערכתם על ידי הנושים מביאים אותו למסקנה כי "אין בשלב זה אפשרות להכריע באופן ברור אם דין החברה להקפאת הליכים או שמא לפירוק (או תמהיל שונה יחד עם כינוס הנכסים)".



השופט ציין עוד בהחלטתו כי "מקום בו נמצא כי ערכו של סך הדיבידנד לנושים בהליך שיקום עולה באורח ודאי על ערכו בהליך הקלאסי של פירוק וכינוס, אין לשעות להתנגדויות להליך או להסדר. נכונים הדברים במיוחד מקום בו הובטחה 'הגנה הולמת' לנושים המובטחים ובמקרה זה לבל"ל 'הגנה הולמת'".



לאור האמור, "על מנת לעמוד במצב בו אוכל להחליט לאן מועדות פני החברה", קבע השופט כי יש צורך לקבל הערכת מצב מדויקת יותר, ולשם כך יש לאפשר לנאמן להכין דו"ח מפורט וכן לבדוק אם ניתן להגיע להסדר נושים. הדו"ח והערכת מצב, או טיוטת הצעת הסדר נושים שתסתמן בתקופה זו, יוגשו לא יאוחר מה-3 לספטמבר 2008.



בנוסף לנאמן הזמני שמונה בשבוע שעבר, עו"ד אמיר ברטוב ממשרד ליפא מאיר, מונה כעת עו"ד יעקב אמסטר לנאמן נוסף. בכך נענה השופט לבקשת עו"ד דורון לנגה, ב"כ בעלי השליטה בנידר, שהיתה מוסכמת על מרבית הנושים, למנות את אמסטר לנאמן, בשל כך שאינו קשור בשום צורה לפעילות החברה.



עו"ד לנגה מסר בתגובה: "בית המשפט קיבל את בקשת בעלי השליטה וקבע כי הליך ההקפאה הוא ההליך הנכון בשלב זה. החלטת בית המשפט באה לשרת את טובת כל הנושים ללא העדפת נושה כזה או אחר ונראה כעת כי יש סיכוי ממשי לתקומה והבראת החברה".



עו"ד ברטוב מסר: "אני מאמין שהנאמן החדש שמונה, עו"ד יעקב אמסטר ואנוכי נגבש תכנית הבראה והסדר טוב לנושי החברה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully