וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד גדול מהצפוי לפרדי מאק

אשר שכטר

6.8.2008 / 15:29

ענקית המשכנתאות האמריקאית רשמה הפסד של 821 מיליון דולר ברבעון השני. הכנסותיה נפלו ב-28% ל-1.69 מיליארד דולר

ענקית המשכנתאות האמריקאית פרדי מאק, חברת המשכנתאות הממשלתית השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על הפסד רבעוני רביעי ברציפות והודיעה על תכנית לקיצוץ הדיווידנד למשקיעים בעקבות עלייה בשיעור שמיטות החוב על רקע המשבר החמור ביותר בשוק הדיור האמריקאי מאז השפל הכלכלי הגדול.

הפסדיה של פרדי מאק ברבעון השני של 2008 הסתכמו ב-821 מיליון דולר, או 1.63 סנט למניה, לעומת רווח של 729 מיליון דולר או 93 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2007. הכנסותיה של החברה נפלו ב-28% ל-1.69 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 2.34 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. ההפסד שרשמה פרדי מאק עלה על תחזיות האנליסטים, שצפו כי החברה תרשום הפסד של 38 סנט למניה ברבעון השני.

בעקבות ההפסד ברבעון השני, שהגיע אחרי הפסד של 151 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2008, הודיעה פרדי מאק כי היא תקצץ את הדיווידנד למשקיעים לרבעון השלישי מ-25 סנט למניה ל-5 סנט למניה.

מניותיהן של פרדי מאק וענקית המשכנתאות הממשלתית פאני מיי נפלו ביותר מ-70% מאז פברואר, בעקבות חששות שהועלו בנוגע לחוסנן הפיננסי של שתי החברות, המחזיקות או מעניקות ערבות למשכנתאות ולניירות ערך מגובים במשכנתאות בסך 5.3 טריליון דולר - כמחצית משוק המשכנתאות בארה"ב.

בעקבות החשש כי קשיי הנזילות של פאני מיי ופרדי מאק יובילו לקריסתן, נאלץ הממשל האמריקאי לאשר בחודש שעבר חבילת סיוע חסרת תקדים שתתיר לו להזרים מיליארדי דולרים לשתי החברות באמצעות רכישת חלק ממניותיהן.

מנכ"ל פרדי מאק, ריצ'רד סיירון, אמר היום לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות כי ענקית המשכנתאות עדיין מתכוונת להוציא לפועל את תכניתה לגייס 5.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות, ורמז כי החבר עשויה לבצע הנפקות נוספות. "נותרנו מחויבים לגיוס 5.5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות חדשות, ונשקול לגייס הון נוסף מעבר לסכום זה בהתאם לצרכינו ולתנאים בשוק", אמר סיירון.

בנובמבר האחרון גייסה פרדי מאק 6 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות חדשות, בעקבות הפסדי הענק שרשמה בשל משבר האשראי העולמי, ובחודש שעבר היא גייסה 3 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח. פאני מיי ופרדי מאק גייסו יחדיו יותר מ-20 מיליארד דולר מאז דצמבר האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • פרדי מאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully