וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווקים מתעוררים - מיתון עמוק, מדינות ה-BRIC יציבות יותר

TheMarker

6.8.2008 / 15:08

בשווקים אלו ניכר מיתון שנובע ממחירי סחורות גואים אינפלציה וירידה בביקושים


ההאטה במדינות המפותחות החלה לחלחל גם לשווקים המתעוררים וירידה בפעילות הייצור נרשמה במספר שווקים. מדד מנהלי הרכש של השווקים המתעוררים (שנערך על ידי בית ההשקעותJP Morgan ומהווה אינדיקטור מוביל לפעילות היצרנית) ירד החודש לראשונה מתחת לרמת 50 הנקודות (רמה מתחת ל-50 מצביעה על התכווצות הכלכלה). יחד עם זאת לא ניתן להתייחס למשקים המתעוררים כאל מקשה אחת. גם במדינות שבהן האינפלציה מאיצה ונרשמת ירידה בביקושים הגלובליים ישנם שווקים שנראים חסינים יותר, בפרט מדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין) שצפויות להמשיך לרשום צמיחה מהירה כשהן נהנות מעלייה בביקושים המקומיים.



ההאצה באינפלציה מוסיפה לרכז את מירב תשומת הלב בשווקים המתעוררים. הגאות במחירי הסחורות, שהתמתנה בחודש האחרון, יוצרת לחצים אינפלציוניים ברוב המדינות ופוגעת בהישגי השנים האחרונות ובחתירה ליציבות. כמו כן מגמת העלאות ריבית על-ידי הבנקים המרכזיים מתרחבת.
כלכלני בנק הפועלים אומרים כי מחירי הסחורות והאנרגיה הגבוהים, העלאות הריבית והירידה המתמשכת בביקושים מצד המדינות המפותחות מעוררים חששות רבים ומגדילים את אי-הוודאות לגבי הצמיחה העתידית בשווקים המתעוררים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully