וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הסיר את חסינותו של שמואל הולנדר - שוקי משעול יוכל לתבוע אותו בגין לשון הרע

נורית רוט

6.8.2008 / 15:33

הולנדר ניסה לקבל חסינות מסעיף הפוטר עובדי ציבור מאחריות נזיקית



שוקי משעול, לשעבר ממונה מע"מ ברשות המסים, יוכל לתבוע את נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר בגין הוצאת לשון הרע. זאת, לאחר שבית משפט השלום החליט שלשום להסיר את חסינותו של הולנדר מפני אחריות בנזיקין.



משעול, באמצעות עו"ד בעז בן צור, תבע מהולנדר ומהנציבות התנצלות ופיצוי כספי בסך 300 אלף שקל. בתביעה, שהוגשה במרץ 2007, טען משעול כי לאחר שחשף פרטים אודות מעשי שחיתות שנעשו על ידי בכירים ברשות המסים, הוא התראיין בטלוויזיה אודות פרשת השחיתות, והתייחס גם למחדליה של נציבות שירות המדינה בפרשה. בתגובה לדבריו, פרסמה הנציבות תגובה שלפיה משעול הוא "אדם מושחת" שהוגש נגדו כתב אישום על לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועקב כך גם הושעה על ידי נציב שירות המדינה. משעול טען בתביעה כי מדובר בדברי השמצה חמורים ולשון הרע, שכן לא קיים כתב אישום נגדו.



כשלושה חודשים לאחר הגשת התביעה הודיעה המדינה שלהולנדר חסינות מפני התביעה, בהיותו עובד ציבור, מכוח פקודת הנזיקין, הקובעת כי "לא תוגש תובענה נגד עובד ציבור על מעשה שעשה תוך כדי מילוי תפקידו השלטוני כעובד ציבור". בהודעה נפרדת הוסבר כי הולנדר לא פירסם באופן אישי את הדברים שנאמרו כלפי משעול, עליהם מבוססת התביעה. עוד נכתב כי הפרסומים המוזכרים בתביעה נאמרו מפי גורמים שונים בנציבות שירות המדינה, שיקפו את עמדתה ונאמרו בשמה כרשות ציבורית.



בעקבות זאת הגיש משעול בקשה להסרת החסינות. השופט עודד שחם קיבל את הבקשה. הוא קבע כי הנימוק לפיו הולנדר לא היה מעורב כלל בפרסומים אינו מצדיק להכיר בהולנדר כפטור מאחריות נזיקית. לדבריו, החסינות מותנית על פי החוק בכך שהמעשה של עובד הציבור נעשה תוך כדי מילוי תפקידו כעובד ציבור, אולם אם עובד הציבור לא עשה כלל את המעשה, לא יכולה להתקיים הדרישה לפיה המעשה נעשה תוך כדי מילוי התפקיד.



עוד קבע השופט כי דרישות הדין בדבר הבדיקה המנהלית הסבירה, הנדרשת בטרם קבלת החלטה על פטור מאחריות לעובד ציבור, לא קוימה באופן מלא. השופט אמר עוד שהעובדה שלא צורפו על ידי המדינה תצהירים של דובר הנציבות ושל הולנדר עצמו "מעוררת סימן שאלה, שלא הותר". המדינה חויבה בהוצאותיו של משעול בסך 5,000 שקל.



(4344/07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully