וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-2003: קפאון בשכר בהיי-טק

עידו סולומון

6.8.2008 / 17:05

מנהלי פיתוח ניצבים בראש טבלת השכר עם שכר הנע בין 30 ל-35 אלף שקל. מהנדס תוכנה מתחיל משתכר כיום 17-14 אלף שקל

השכר הממוצע בהיי-טק נותר ברבעון השני בשנת 2008 ללא שינוי משמעותי לעומת הרבעון הראשון השנה, כך עולה מסקר השכר הרבעוני של חברת ההשמה להיי-טק דיאלוג. לדברי מנכ"לית החברה, חיה בורנשטיין, המגמה של עליית השכר בהיי-טק נבלמה זו הפעם הראשונה מאז שנת 2003.

בורנשטיין סוברת שבלימת העליה בשכר נובעת בעיקר מההשפעה של שער הדולר והזעזועים בשוק העלמי על חברות ההיי-טק הישראליות מוטות הייצוא. "החברות נוקטות אמצעי זהירות ומקפיאות את השכר גם במחיר של אי גיוס של מועמדים, שדרישות השכר שלהם גבוהות מהשוק, אפילו במקצועות נדרשים", אומרת בורנשטיין.

עם זאת, לדבריה, רוב החברות לא הפסיקו לגייס מועמדים חדשים ובמקצועות מסוימים יש קושי רב בגיוס כוח אדם מתאים. עם התפקידים שביחס אליהם צויין המחסור בעובדים במיוחד נמנים מהנדסי תוכנה עם ניסיון בג'אווה, מהנדסי תוכנה עם ניסיון ב-J2EE ומהנדסי J2ME, מנתחי מערכות, תוכניתנים ומפתחים לסביבת Data Warehouse, תוכניתני RT, סיסטם אדמינסטרטור לסביבת UNIX, תוכניתני PHP, מומחים בתחום אבטחת המידע, DBA של Oracle ושל SQL Server, מהנדסי Chip Design ומהנדסי וריפיקציה.

מסקר השכר שערכה דיאלוג עולה כי מנהלי פיתוח ניצבים בראש טבלת השכר עם שכר הנע בין 30 ל-35 אלף שקל. במקום השני ניצבים ראשי צוות חומרה עם שכר הנע בין 26 ל-30 אלף שקל. מעט אחריהם מגיעים ראשי צוותי התוכנה עם שכר ממוצע של 30-25 אלף שקל. ראשי צוותי בדיקות השתכרו ברבעון השני בין 20 ל-24 אלף שקל.

עוד עולה כי מהנדס תוכנה מתחיל משתכר כיום 17-14 אלף שקל. לאחר שלוש עד חמש שנות ניסיון יכול שכרו להגיע ל- 24-21 אלף שקל. מהנדס חומרה מתחיל משתכר 18-15 אלף שקל; לאחר שלוש עד חמש שנים שכרו יכול להאמיר ל-22- 26 אלף שקל. מנתח מערכות מידע מתחיל משתכר 14-11 אלף שקל; לאחר שלוש עד חמש שנות ניסיון שכרו יכול להגיע לעד 22-17 אלף שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק
  • שכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully