וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טיים וורנר תמכור את AOL? החברה הודיעה על פיצולה לשתי חטיבות נפרדות

הדר תדמור

6.8.2008 / 17:32

טיים וורנר דיווחה על השינוי במסגרת פרסום דו"חותיה; רווחיה ירדו ב-26% אך עלו על התחזיות



הודיעה היום, עם פרסום דו"חותיה הרבעוניים, כי בכוונתה לפצל את חטיבת AOL לשתי חטיבות נפרדות עד תחילת 2009. טיים וורנר, חברת המדיה הגדולה בעולם, רשמה ירידה של 26% ברווחיה ברבעון השני לאחר שרווח חד פעמי ממכירת נכסים והטבות מס ברבעון המקביל ב-2007 לא חזר על עצמו השנה. רווחי החברה עלו על התחזיות, הודות לגידול בפרסום בטלוויזיה בכבלים והצלחתם של כמה סרטים, ביניהם "סקס והעיר הגדולה".



הרווח הנקי של החברה ירד ל-792 מיליון דולר, או 22 סנט למניה. הכנסות החברה עלו ב-5.2% והסתכמו ב-11.6 מיליארד דולר, מעל לתחזיות האנליסטים. מניית טיים וורנר ירדה עד כה ב-9.9% בשנה בבורסת NYSE. זאת, בהשוואה לירידה של 12% במדד , אליו שייכת המניה.



באמצעות מכירת חטיבת הכבלים עד סוף השנה ופיצול חטיבת AOL לשתיים, טיים וורנר מעוניינת להעביר את הדגש ליצירת תוכן, במקום לחזק את תחום ההפצה שלה. בביטוי הברור ביותר עד כה לאופן בו החברה רואה את עתידה, אמר המנכ"ל ג'פרי ביוקס כי "בעודנו ממשיכים לעצב את טיים וורנר מחדש, בכוונתנו להתמקד ביצירת וניהול תוכן איכותי ממותג".



הפיצול המצופה של AOL נתפס כצעד בדרך למיזוג או למכירה של אחת משתי החטיבות שיווצרו. ספקית האינטרנט ארת'לינק אותתה בשבוע שעבר כי היא עשויה להתעניין ברכישת פעילות החיבור בחיוג לאינטרנט של AOL. בינתיים, טיים וורנר ממשיכה לדון בעסקות אפשריות למיזוג או למכירת תחום הפרסום המקוון והאינטרנט שלה ליאהו או למיקרוסופט.



ההכנסות בחטיבת האינטרנט AOL ירדו ב-16% והסתכמו ב-1.06 מיליארד דולר ברבעון השני ורווחי החטיבה ירדו ב-36% ל-230 מיליון דולר. החטיבה רשמה עלייה של 2% בהכנסות מפרסום, אך איבדה 604 אלף מנויים ברבעון. הנתונים משקפים את השינוי האסטרטגי שנקטה החברה, שפתחה את השימוש בתוכן שלה אינטרנט בחינם לכלל המשתמשים וצימצמה את האפשרויות הסגורות למנויים בלבד.



ההכנסות מחטיבת הסרטים של החברה עלו ב-14% והסתכמו ב-2.56 מיליארד דולר. רווחי החטיבה עלו ב-16% והסתכמו ב-94 מיליון דולר, הודות לסרטי להיט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully