וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג: קיימת סבירות גבוהה להורדת הדירוג של איגרות החוב של אפריקה ישראל בתקופה הקרובה

יובל מעוז

6.8.2008 / 17:57

מוקדם יותר היום הורידה חברת הדירוג מעלות את הדירוג לאג"ח החברה בשלוש דרגות



חברת מידרוג פירסמה היום הבהרה לגבי דירוג איגרות החוב של חברת של לב לבייב, לפיה הוצב לאג"ח אופק דירוג שלילי "נוכח חשיפת החברה לפרויקטים מהותיים ופעילות בשווקים החשופים למשבר שוק האשראי".



חברת מידרוג הציבה את אופק הדירוג השלילי לאיגרות החוב של אפריקה ישראל כבר ב-27 ביולי. היום הצטרפה החברה לתחזית להורדת הדירוג, לאחר שמוקדם יותר היום הורידה חברת הדירוג מעלות את דירוג האג"ח של אפריקה ישראל מ-AA ל-A. מדובר בהורדה חדה יחסית של שלוש דרגות. במקביל, הורד גם דירוג האג"ח של החברה הבת אפריקה נכסים לדירוג דומה.



מידרוג טוענת כי "אופק הדירוג השלילי שהוצב לאג"ח של החברה משמעותו שקיימת סבירות גבוהה להורדת הדירוג של אג"ח בתקופה הקרובה".



הורדת הדירוג של מעלות מוקדם יותר היום הוסברה בין היתר בסיבות הבאות: הגידול בחשיפה לייזום נדל"ן מסך תיק הנכסים של הקבוצה ובעיקר ייזום של נכסי נדל"ן מניב, האטה בשוק הנדל"ן בארה"ב המהווה שוק מרכזי בפעילות הקבוצה, חשיפה למשבר האשראי הגלובלי אשר מקשה על יכולת השגת ליווי בנקאי לפרויקט בדגש על ארה"ב ותלות במספר מגה-פרויקטים ברוסיה ארה"ב, ואירופה המשפיעים לשלילה על הפיזור העסקי, והרעה במצבן של חלק מחברת הבנות.



אפריקה ישראל, בצעד לא רגיל, יצאה בהתקפה חריפה על מעלות וצירפה להודעת הבורסה את ההודעה הבאה: "החברה דוחה את הודעת מעלות בדבר הורדת הדירוג כפי שפורט בדו"ח מעלות. החברה סבורה שנפלו פגמים בתהליך בחינת הדירוג אשר הובילו, לדעת החברה, לקבלת החלטה שגויה על ידי מעלות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully