וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך חודש: המדינה תפרסם מכרז להתקנת מערכות מיזוג סולאריות

אבי בר-אלי

6.8.2008 / 19:08

מיזוג האוויר צורך 45% מכושר ייצור החשמל בישראל; פוטנציאל החיסכון של מזגנים סולאריים: 800 מגה-וואט

טכנולוגיית המיזוג הסולארי פותחה בישראל כבר לפני כ-30 שנה, אך לא זכתה לקידום בשל עלויות גבוהות יחסית. המדובר בהצבת קולטי שמש רגילים בשטח חשוף לשם חימום מים, המועברים דרך "מכונת ספיגה" (מתקן המורכב מחומרים דוגמת ליתיום ברומיד), אשר סופגת את החום תוך כדי קירור המים – ומזרימה את המים הקרים לצנרת המיזוג בבניין.



לצורך קירור שטח בנוי של 1,000-800 מ"ר נדרש עבור הקולטים שטח של 500 מ"ר. למרות שהמדובר במוצרי מדף אשר אינם דורשים התקנה מסובכת, עלות מערכת שכזו מסתכמת ב-150 אלף דולר (על שטח של 500 מ"ר) + "מכונת ספיגה" בעלות 70-60 אלף דולר.



מערכות מיזוג סולאריות מותקנות כיום בגרמניה למשל (כ-130) ובספרד (15) – ומאפשרות קירור חללים בלא כל צורך בחיבור לרשת החשמל.



מרכז בכיר לתקינה במשרד התשתיות, אדי בית-הזבדי, אמר בתגובה כי הפיילוט נועד לבחון את היתכנותה הכלכלית והטכנולוגית של המערכת, וציין כי פוטנציאל החיסכון בהתקנת מערכות מיזוג תרמו סולאריות בישראל מוערך בטווח של כ-800 מגה-וואט – כלומר שווה ערך לשתי תחנות-כוח בגז טבעי.



"העולם מבין היום שדי במעין 'מזגני דוד שמש' ביתיים כדי להוות תחנת-כוח סולארית, והכוונה היא להציע מוצר פשוט ככל הניתן להרכבה, שלא מאפשר התייעלות אנרגטית – אלא אפס צריכת חשמל לאספקת אותה כמות אנרגיה נדרשת", אמר בית-הזבדי. "בדיקת הכדאיות הכלכלית צריכה לשקלל גם את צמצום הצורך בהגדלת כושר ייצור החשמל, היבטים סביבתיים מועילים – וכן את היכולת למנף את המתקנים להכנסות נוספות דוגמת מסחר בתעודות CDM", הוסיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully