וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף הבועה? מחיר הנפט נפל ביותר מ-20% משיא שרשם בחודש שעבר; נסחר ברמה של 117 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

6.8.2008 / 19:39

אנליסטים: "הבועה בשוק הנפט התפוצצה; התיקון צפוי להימשך"



מחיר הנפט השלים נפילה של יותר מ-20% משיא שרשם בחודש שעבר, ונסחר בשפל של שלושה חודשים על רקע גידול מפתיע במלאי הנפט הגולמי בארה"ב והערכות אנליסטים כי הבועה בשוק הנפט מתפוצצת. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסחרים במחיר של 117.25 דולר לחבית, ירידה של 1.6% או 1.92 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט נמוך כעת ב-20.4% משיא של 147.27 דולר לחבית שנרשם ב-11 ביולי.



"הזהרנו מפני פקיעת בועת הנפט לאחר שהמחיר התקרב ל-150 דולר לחבית בעקבות יציאת המשקיעים מהשוק, וההשפעה השלילית שהיתה לנסיקת המחירים על הביקוש", אמר אנליסט קומרצבנק, יוג'ן ויינברג, לסוכנות הידיעות בלומברג. "בשלב זה אנו צופים שהתיקון בשוק יימשך", הוסיף.



"הבועה התפוצצה", אמר ג'יימס קורדיה, מנהל תיק השקעות ב-OptionSellers.com לבלומברג. "ככל שהדולר ממשיך להתייצב, נעלמת הסיבה להשקיע בסחורות. הדולר מתחזק, ובכך מבטל את אחד הסיבות העיקריות לעליית מחיר הנפט", הוסיף.



מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-1.7 מיליון חביות לרמה של 296.9 מיליון חביות - עלייה ראשונה זה שלושה שבועות - מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. תחזית האנליסטים היתה לירידה במלאי הגולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully